Helpdesk
Ons beleid omtrent een misbruikmelding
Wanneer onderneemt de Nationale Hulpgids actie en in welke mate:
- Het niet nakomen van afspraken (betaling, kennismaking) door hulpvrager en/of hulpaanbieder
We nemen contact op met de beschuldigde partij en doen altijd aan hoor en wederhoor. Als de klacht gegrond blijkt ontvangt de beschuldigde partij een waarschuwing. Na meer dan 1 waarschuwing van verschillende partijen wordt de persoon gedeactiveerd van de website.
- Melding over een ingediende klacht bij een geregistreerde instantie
We volgen hierin de Nederlandse wetgeving waarbij men onschuldig is tot het tegendeel is bewezen. Wel waarschuwen we de beschuldigde partij en houden we deze in de gaten. Na meer dan 1 melding van verschillende partijen, of een veroordeling wordt de persoon gedeactiveerd van de website.
- Melding over een veroordeling
De beschuldigde partij wordt direct gedeactiveerd.
Een klachtenregeling is voor zpp´ers in de zorg verplicht. We verwachten dan ook dat zorgverleners dat voor zichzelf geregeld hebben. Krijgen we een klacht over je, dan willen we dat je kunt aantonen dat je een klachtenregeling hebt. Voor meer informatie over een klachtenregeling lees hier