1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

ondersteunende begeleiding in een groep

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 30 September 2009 16:04
Deze indicatie heb ik (voor mijzelf) gekregen. Ik wil dit dmv creat. doen.
Veelal vind ik zorgverleners die individueel kunnen begeleiden, niet in een groep.
Nu ben ik aan het orienteren bij een dagactiv. centrum. Hier ontmoet ik dan(wederom) mensen die vanuit GGZ deelnemen.
Ik heb zelf meerdere jaren GGZ hulp gehad..., is dit de juiste stap?
Maar een workshop of cursus volgen mag ook niet van PGB.
Ik weet niet waar ik nog verder naar zou kunnen kijken.
suggesties?
Geplaatst: woensdag 30 September 2009 16:42
Een PGB voor begeleiding in een groep lijkt mij een contradictie.
Dan is het geen begeleiding maar therapie, die als zorg-in-natura wordt aangeboden.

Heb je je indicatie wel goed gelezen / begrepen of staat het er echt zo?
(dan zou je dus een groepje moeten vormen met andere PGB-houders?)
Pim Geplaatst: zondag 04 Oktober 2009 22:30
Beste Fransiska,

Afhankelijk of je in de indicatie andere onderdelen hebt waar je het budget voor kan gebruiken kun je het ook onderling uitwisselen tussen het ene en andere onderdeel, of geheel gebruiken voor een van de onderdelen.
Dat heet met een duur woord substitueren en is helemaal toegestaan.

Als je ondersteunende begeleiding wilt in een groep kan dit ook een workshop zijn (jij moet er door verder komen in je leven of in ieder geval je huidige leven kunnen blijven volhouden door middel van deze begeleiding), of een wandelgroep met speciale aandacht voor je handicap, of een dagactiviteitencentrum. Er zijn veel mogelijkheden. Lees wel je indicatie goed na of er ook andere gebieden zijn waar je het voor mag inzetten. Want meestal word er een combinatie gemaakt van individuele en groepsbegeleiding. Dit mag je dus naar eigen inzicht ook volledig voor individuele begeleiding inzetten.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.