1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

oudere zorgvragers

Auteur Bericht
Pieter Geplaatst: woensdag 30 September 2009 19:58
Het valt mij op dat er weing of niet wordt gereageerd op mijn advertentie.Ik richt mij op de volwassenen en ouderenzorg hebben meer mensen hier ervaring mee?
Pim Geplaatst: zondag 04 Oktober 2009 21:52
Het is in andere draadjes op dit forum ook al aangekaart dat ondernemers nauwelijks benaderd worden door hulpvragers.
Zelf op zoek gaan en meerdere websites inzetten in je zoektocht naar klanten is dus wel erg belangrijk!
Succes!
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Gast Geplaatst: vrijdag 16 Oktober 2009 20:02
Dit is inderdaad ook bij mij het geval.
Valt mij op en meerdere mensen met mij dat PGB bij ouderen niet bekend is.
mensen weten niet of bijna niet van het bestaan af, en weten al helemaal niet dat iedereen hiervoor in aanmerking kan komen. dus ook zij.
terwijl het juist voor deze mensen zo belangrijk kan zijn om zo lang mogelijk thuis in hun vertrouwde omgeving te kunnen blijven wonen.
Geplaatst: zaterdag 17 Oktober 2009 02:57
@Kolslag: en kan dat dan met inzet van zorg in natura niet?

De thuiszorg is 24/7 bereikbaar en beschikbaar als het nodig is, daar kan geen bemiddelingsbureau, zzp-er of zelfstandig-in-loondienst werkende zorgverlener mee concurreren als ze al zouden willen en mogen.

Om een pgb aan te vragen en te beheren moet je volgens mij een beetje gek zijn (ik ben er zo een): je hebt er nogal wat werk aan, je moet je overal en nergens verantwoorden, je moet je lastercampagnes van de staatssecretaris over fraude door pgb-houders laten welgevallen en alsof dat nog niet genoeg is ook nog bezuinigingen uit de doos van diezelfde.
Over twee jaar nog zo'n rondje bezuinigingen en dan bestaat het hele pgb niet meer, ja alleen nog in de wmo waar je daar toch al niet mee kon uitkomen.

Het aantal werklozen dat die laatste maatregel veroorzaakt kon wel eens hoger zijn dan dat bij het faillissement van de DSB-bank.

Ouderen zijn wel zo dat ze de zorg voor zich laten regelen door een organisatie - en dan alleen als het echt niet anders kan, want ouderen vragen in de regel niet om zorg. Zeker niet om het soort zorg uit de AWBZ waar tot voor kort PGB voor beschikbaar was.
Geplaatst: zaterdag 17 Oktober 2009 18:18
Daarom, zzp 'ers, ik heb het al vaker gezegd en ik zeg het nogmaals: Verenigen-samenwerken-samen een vuist maken. Google eens op "Lex Tabak". Hij is daar mee bezig.
We kunnen best concurreren met de groten, maar dan moeten we wél samenwerken!

Annet
Elly Geplaatst: donderdag 22 Oktober 2009 14:13
@uitje,
Wat een negatieve benadering alweer.
Natuurlijk kunnen ouderen met inzet van ZIN ook zorg krijgen, en ouderen krijgen in de indicaties toch echt dezelfde functies als voor kinderen en jong volwassenen. Ik ben het met kolslag eens, jammer dat het PGB bij ouderen zo onbekend is. Hoewel het er niet veel zijn, ook ouderen kunnen kiezen voor een PGB, waarin dan vaak de kinderen de regie hebben. Het voordeel: bijvoorbeeld: zelf kunnen beslissen wanneer je uit bed gehaald wordt en gewassen, veel minder verschillende zorgverleners over de vloer en een meer persoonlijke benadering. Lijken mij een zeer goede argumenten om toch te kunnen concureren met zorginstellingen. En voor alle indicaties geld nog steeds dat men zelf kan kiezen (behalve voor behandeling) voor ZIN of PGB of soms zelfs beide en dat dit tijdens de duur van de indicatie nog veranderd kan worden.
Wat betreft de bezuinigingen ook dat treft niet alleen de PGB-houders, men krijgt eenvoudig weg minder geindiceerd, ongeacht of je in PGB of ZIN verzilverd. Instellingen geven echt geen zorg als daar geen indicatie tegenover staat. Als je de berichten bijgehouden had, dan heb je kunnen lezen dat ook ouderen, net als kinderen veel minder begeleiding geindiceerd krijgen, en zo gedwongen worden thuis "achter de geraniums" te blijven zitten.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.