1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Wie heeft ervaring met de SVB Servicecentrum PGB ?

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 07 Oktober 2009 12:49
Ik zou gaarne de (zowel positieve als negatieve ) ervaringen es willen horen wat betreft
de gratis administratie van het PGB die door het Servicecentrum PGB van de SVB
uitgevoerd word.
Is de service van de SVB goed ?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Als u door ziekte, handicap of ouderdom zorg nodig heeft,
kunt u in aanmerking komen voor een persoonsgebonden budget (PGB).
Ook als u hulp bij het huishouden nodig heeft, kunt u aanspraak maken op een PGB.
Met dit budget kunt u zelf zorg inkopen. U moet dan een administratie bijhouden.

Het Servicecentrum PGB helpt u gratis met uw administratie.

http://www.svb.nl/int/nl/ssp/index.jsp

Waarvoor kunt u bij de SVB terecht?

- Gratis hulp bij uw salarisadministratie

- Zorgverlener ziek, dan krijgt u het loon vergoed

- Welke overeenkomst kunt u het beste afsluiten met uw zorgverlener?

- Hulp bij schade en conflict

http://www.svb.nl/int/nl/ssp/wat_kan_ssp_doen/hulp_regelen_zorg/
Geplaatst: woensdag 07 Oktober 2009 12:58
Alleen maar goede ervaringen mee, voeren salarisadministratie van mijn werknemers al jaren keurig uit en bij ziekte of onduidelijkheden is er ook echt service. Dat in een tijd waarin dat begrip bijna uit de maatschappij is verdwenen.

Moet wel zeggen dat ik alleen maar mensen heb die maximaal 2 dagen per week bij me werken en daardoor gebruik kunnen maken van opting-in.

Of ze die administratie ook zo kunnen doen voor pgb-houders met zorgverleners in loondienst voor 3 of meer dagen per week waag ik te betwijfelen.
Geplaatst: woensdag 07 Oktober 2009 13:01
N.B. ik lees net in je profiel wat voor iemand je zoekt.

Ik heb net een aantal telefoontjes van het CIZ (herindicatie) gehad en dan lijkt het net of er voor begeleiding niets meer wordt vergoed.

Die herindicatie-medewerkers zouden beslist zeggen dat koken niet onder de AWBZ valt. Op grond van welke indicatie kun je dit volgens jou uit je pgb betalen?
Geplaatst: woensdag 07 Oktober 2009 13:38
op de site van www.svb.nl vind ik onderstaande bericht :
------------------------------------------------------------------------------------
Klanttevredenheid SVB

Ieder jaar voeren we een klanttevredenheidsonderzoek uit.
De uitkomsten helpen ons om onze dienstverlening verder te verbeteren.
In 2008 heeft een extern onderzoeksbureau een tevredenheidsonderzoek
gehouden, waaraan 500 budgethouders meededen.

Het onderzoek laat zien dat 97% van onze klanten
tevreden is over onze dienstverlening.

Het gemiddelde rapportcijfer
dat zij ons geven, is een 7,8.

http://www.svb.nl/Images/011938-Servicebericht-PGB-14.pdf
Geplaatst: woensdag 07 Oktober 2009 13:52
Dat soort cijfers zegt - zeker in de zorg - niet zoveel. Wie betaalt, bepaalt en dat is dus bijna altijd de instantie die onderzocht wordt. In de zorg zeggen (vaak oudere) mensen al gauw dat ze tevreden zijn omdat ze bang zijn dat het gevolgen heeft als ze commentaar hebben of omdat ze al blij zijn om zomaar een praatje met een onbekende te hebben. Onderzoeken met minder goede cijfers zie je zelden.

Maar voor de pgb-administratie zijn ze erg goed, je kunt er verschillende standaadformulieren downloaden en gebruiken, onjuist ingevulde opgestuurde formulieren krijg je terug met een nette brief met uitleg wat eraan moet gebeuren voordat ze hem kunnen verwerken, je kunt bellen als je vragen hebt ...
In mijn situatie zoals hierboven beschreven is het alleen een keer per maand een urenbriefje invullen en opsturen, de rest doen zij en het is gratis.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.