tarieven logeren
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: woensdag 07 Oktober 2009 18:43
Hallo, ik ben een z verpleegk met meer dan 20 jaar ervaring in de verst geh. zorg. naast mijn baan in een instelling wil ik een meisje ( puber)bij me thuis laten logeren .in het weekend ,(via haar pgb) het gaat dan per weekend om max. 24 uur Wat is een redelijk uurloon/tarief ? En met welke dingen moet ik op financieel gebied rekening houden . wie heeft ervaring hier in |
|
Pim |
Geplaatst: woensdag 07 Oktober 2009 19:28
Beste jssms, Als je slechts van plan bent om een PGB klant te gaan bedienen geld dat je onder de regeling dienstverlening aan huis valt (zelfstandig ondernemerschap is dan geen optie) en dat je daardoor in loondienst komt van de zorgvrager. Het is een vereenvoudigde loondienstconstructie met een aantal voorwaarden. Zie http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13711&hoofdmenu_item_id=13825&rubriek_item=391837&rubriek_id=391817&set_id=2973&doctype_id=6&link_id=122550 . Je kan dan aan de hand van de CAO gehandicaptenzorg (of je eigen loonstrook) berekenen welk uurloon voor jou van toepassing is. Uiteraard mag je in onderhandeling met de zorgvrager kijken of je meer per uur kan krijgen. Dat is aan jou. Volgens de CAO worden de uren tussen 23:00 uur en 7:00 uur als 1 uur loon uitbetaling gerekend. Wel is het zo bij de regeling dienstverlening aan huis dat je zelf voor werknemersverzekeringen moet zorgen (kan, hoeft niet. Meer informatie, zie weblink). met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Christine |
Geplaatst: donderdag 08 Oktober 2009 01:26
Hallo, Ik heb een aantal pubers hier thuis opgevangen en afhankelijk van het aantal uren dat ze bij je verblijven en de intensiteit van de zorg die je verleent kun je een voor jou en de pgb houder redelijk bedrag afspreken maar standaard staat voor 24 uur zorg geleverd door een verpleegkundige bij haar thuis 348 euro. Met iemand die hier van 18.00. tot de volgende dag 9.00 uur verbleef heb ik destijds bijv. 200 euro per keer afgesproken, met iemand die flink zorg nodig had , ook 's nachts en 24 uur hier was, 350,00. Zorg verder wel voor een goede veiligheid bij jou thuis in de vorm van brandmelders, indien nodig,goede babyfoon, dat soort dingen en uiteraard goede afspraken en communicatie met de ouders. Succes! Christine |
Geplaatst: donderdag 08 Oktober 2009 08:04
het valt me op dat tussen de twee reacties hierboven een enorm financieel gat zit . Eerlijkheidshalve vind ik 348 euro erg veel geld voor 24 uur ????? Is dat wel een reëel bedrag om te vragen ?Hoe onderbouw je dat dan? |
|
Taco |
Geplaatst: donderdag 08 Oktober 2009 08:33
En Pim trekt wéér die stomme dienstverlening-aan-huis regeling erbij en een CAO (!!!). Mensen, hier hebben wij niets mee te maken! Een arbeidscontract met een zorgverlener (svb) regelt dat soort dingen allemaal en tarieven die bepaal je zelf (of in samenspraak met opdrachtgever). |
Gast |
Geplaatst: donderdag 08 Oktober 2009 08:42
@ JSSMS.... zoek eerst voordat je wéér dezelfde vraag stel\t. Tutorial van elke week: google op: tarief logeren site:nationalehulpgids.nl |
Christine |
Geplaatst: donderdag 08 Oktober 2009 09:34
Het is ook veel geld maar als je het uitrekent uitgaand van dat je gewerkte uren zou tellen ,stel iemand komt van 10 tot 10 uur en je ervan gaat dat de nacht loopt van 23 tot 7.00 dan werk je 16 uur. Plus die nacht die er nog in zit, als je het zo uitrekent is het weer geen raar bedrag.(als je googled op logeertarieven 24 uurs zorg pgb dan vind je meer info) Maar zoals gezegd, je maakt dat zelf uit samen met de budgethouder .Ik heb zelf ook gemerkt dat mensen vaak niet begrijpen dat 24 uurs zorg veel kost vooral in het geval van dat iemand intensieve zorg nodig heeft is dat niet onlogisch maar als je meer begeleidend bezig bent kan het natuurlijk goedkoper, je moet er alleen geen oud papier liefde werk van maken want het is hoe dan ook intensief .Maar het is altijd lastig de balans te vinden tussen zakelijk zijn en goed willen doen. Groetjes, Christine |
Geplaatst: donderdag 08 Oktober 2009 10:00
hmmm maar de budgethouder krijgt toch maar 100 euro per etmaal??......voor tijdelijk verblijf? |
|
Gast |
Geplaatst: zondag 11 Oktober 2009 12:24
Hallo, wij krijgen 2x100 euro verblijf en 2x een dagdeel begeleiding voor de zorgboerderij, een weekend is 220 euro waar mijn dochter nu heen gaat, dit is echt de goedkoopste hier in de regio... :lol: |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk