1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

werken als dienstverlener en in loondienst

Auteur Bericht
Annette Geplaatst: donderdag 08 Oktober 2009 22:15
Ik vraag me af of ik werken als dienstverlener bij de ene PGB houder eventueel mag combineren met werken in loondienst voor een andere PGB houder ?
Heeft dat consequenties waar ik rekening mee moet houden ?

Heeft iemand hier ervaring mee en/of kennis van ?
Geplaatst: vrijdag 09 Oktober 2009 21:26
Wat is volgens jou het verschil tussen werken in loondienst en als dienstverlener?
Als het om dezelfde cliënt gaat, die jou in dienst neemt, naast je functie daar voor een andere werkgever, zal je dit met je werkgever moeten regelen.
Als je met die een concurrentiebeding hebt, zal dat zomaar niet gaan.
Pim Geplaatst: vrijdag 09 Oktober 2009 22:45
Beste Annette,

Het is volledig toegestaan om voor meerdere mensen met PGB te werken in loondienst. Zorg voor goede arbeidscontracten zodat duidelijk is wat je over en weer van elkaar kunt verwachten.

Ook zou je loondienst en zelfstandig ondernemerschap kunnen combineren maar het is helemaal de vraag of je dat echt wel wilt.

Het voordeel van werken middels PGB in loondienst is dat er in goed overleg met het ministerie van Sociale Zaken en de Belastingdienst een regeling dienstverlening aan huis is afgesproken. Dat is een vereenvoudigde loondienstconstructie.
Zie voor meer informatie en de voorwaarden: http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13711&hoofdmenu_item_id=13825&rubriek_item=391837&rubriek_id=391817&set_id=2973&doctype_id=6&link_id=122550

Een concurrentiebeding is volgens mij hier helemaal niet relevant.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Geplaatst: vrijdag 09 Oktober 2009 22:49
Twee verschillende PGB-houders die gezien worden als dezelfde cliënt?
Niet helemaal uit te sluiten.

Ik lees het als: ze werkt bij de ene onder de door Pim zo geprezen regeling Dienstverlening aan Huis (tot bepaald bedrag belastingvrij) en wil bij een ander in loondienst, waarbij meteen wel een bruto-netto berekening op het loon wordt losgelaten.
Volgens mij moet dat kunnen*, uiteindelijk wordt de belasting aan het eind van het jaar desnoods wel gecorrigeerd.

* tenzij er sprake is van bijv. 2 kinderen uit 1 gezin, elk budgethouder, waarvan de ene je klant is geworden via een bemiddelingsbureau en je de ander er nu bij wilt nemen (in de lijn van wat gwehkamp schreef), dan ligt het gecompliceerder
Annette Geplaatst: zaterdag 17 Oktober 2009 22:51
Ik bedoel het inderdaad zoals 'uitje' het hier heeft begrepen.
Bedankt voor de reacties :)

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.