pgb zorg en de belasting
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: dinsdag 13 Oktober 2009 11:23
Ik ben momenteel werkzaam als thuishulp via een thuiszorg organisatie ik heb nog tijd over en wil die graag besteden aan pgb zorg nu lees ik een hoop over de balasting e.d maar wat betekend het werkelijk voor mij als ik 2 dagdelen perweek met pgb zorg ga in vullen moet ik dan ook ingeschreven staan bij kvk?? Wie kan mij helpen? |
|
Geplaatst: dinsdag 13 Oktober 2009 13:56
Is niet nodig. Maak een contract op volgens het model van de SVB. ( www.svb.nl) Bij rechtstreekse bruto uitbetaling moet je ongeveer 40% reserveren voor de belasting. Dit inkomen moet je dan in april 2010 opgeven. Je kunt ook vragen om een voorlopige aanslag 2009. |
|
Geplaatst: woensdag 14 Oktober 2009 02:51
In deze situatie kan degene met pgb die jou inhuurt ook de salarisadministratie via de svb laten lopen. Als je er minder dan 3 dagen per week werkt, kan dat via 'opting-in'. Uitleg op de site van de svb. Voordeel voor jou is dat je dan geen rompslomp hebt, voor de pgb-houder is deze dienst gratis. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk