Begeleiding groep en individueel
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zondag 18 Oktober 2009 16:57
Het zal vast een bekende vraag zijn, maar ik ben ook een verse PGB houdster. Aangezien de uren voor, met name individuele begeleiding weinig is, vraag ik me af of het mogelijk is om begeleiding groep te gebruiken voor individuele begeleiding. Is dat mogelijk en hoe moet dit worden verantwoord. En uit hoeveel uur bestaat een dagdeel? Daarbij zit ook vervoer, maar wat wordt hiermee bedoeld? Alvast hartelijk bedankt. :D |
|
Henny van |
Geplaatst: maandag 19 Oktober 2009 10:45
Uw PGB mag u besteden aan AWBZ zorg, en is voor u als budgethouder vrij om in te zetten binnen alle functies. Wat betekend dat u de middellen voor individuele begeleiding ook mag gebruiken voor dagbesteding als u dit beter past. Verantwoorden, u hoeft niet per functie te verantwoorden u verantwoord het bedrag wat u uitbetaald aan personen of instellingen. Vervoer Wanneer u een indicatie heeft voor vervoer mag u de vervoerskosten naar de dagbesteding ook uit het PGB betalen |
Geplaatst: maandag 19 Oktober 2009 12:26
Hartelijk bedankt Henny :D Dan is het voor mij zeker voldoende om de tijd te besteden. Heb ik nog een laatste vraag: hoeveel uur is een dagdeel? Nogmaals bedankt :wink: |
|
Marjorie |
Geplaatst: donderdag 31 Maart 2011 14:15
mijn zoon heeft pgb klasse 3 begeleiding groep met vervoer 3 dagdelen.door ciz gekregen. ik vraag mij af als ik het ook specifiek moet betseden aan een begeleiding in een groep, want ik kan toch ook kiezen voor hulp voor hem van nv iem die hem bezighoud. heb ik het juist of heb ik het verkeerd, ik vraag mij af aan wat ik he zoal voor hem kan besteden kunt u enkele voorbeelden noemen. ik vind het allemaal erg ingewikkeld |
HZC Weert Comfortzorg |
Geplaatst: vrijdag 01 April 2011 12:48
Wij hebben ook clienten die begeleiding groep met vervoer zijn geindiceerd, maar deze hebben liever individueel begeleiding thuis, maar dat houd dan wel in dat het bedrag voor vervoer terug betaald moet worden aan het zorgkantoor, Ik weet van het zorgkantoor dat als er vervoer word ingezet hier een overeenkomst met de vervoerder moet zijn om van dit toegekent bedrag gebruik te maken. Dus je kan met het bedrag begeleiding groep ook zelf begeleiding in kopen wat niet in groepsverband word gegeven, dus gewoon thuis begeleiding. Je hebt dan geen vervoer nodig, dus dit bedrag moet worden terug betaald omdat je dit niet kan verantwoorden. |
Pim |
Geplaatst: zaterdag 02 April 2011 11:24
Beste Marjorie, U mag het budget zo inzetten als u zelf denkt dat het best past. Dus als u alles wilt gebruiken voor begeleiding individueel dan mag dat. Enige uitzonderingen zijn dat u het AWBZ PGB budget niet mag besteden aan huishoudelijke hulp (dat komt vanuit budget van de gemeente, via de WMO) en voor verpleging (daar moet u een indicatie voor hebben om dat te mogen verantwoorden). U mag ook iedereen inhuren waar u een goed gevoel bij heeft. Dit hoeft niet iemand te zijn met opleiding of ervaring, maar mag ook een buurmeisje zijn of een oom die leuk weet om te gaan met uw kind. Professionele hulp heeft vaak echter meerwaarde door hun vakkennis en ervaring. @mw. Wulms (HzcWeert) Zover mijn informatie strekt is er volledige bestedingsvrijheid volgens de voorwaarden genoemd in mijn reactie naar Marjorie. Mocht u met deze vraag zitten en het antwoord 100% zeker willen weten, neem dan contact op met het zorgkantoor. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk