hulp inhuren
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: dinsdag 27 Oktober 2009 09:02
Hallo. Ik mag voor 2 uur in de week individuele hulp in huren, maar ik weet nog niet waar precies ik dat allemaal voor mag gaan gebruiken. De grondslag die gesteld is Psychiatrische aandoening en een Somatische aandoening. Nu is mijn vraag ik ben ook een kleine zelfstandig ondernemer, en dit jaar hebben ze bij mij ook de diagnose dystonie gevonden. nu krijg ik problemen met het vervaardigen van sommige produkten omdat ik daar kracht bij nodig heb, mag ik daar ook het pgb voor gebruiken e.v.t Of wat zou voor mij verder nog een optie kunnen zijn ervoor. M.V.G Maarten Gijsbers |
|
Geplaatst: dinsdag 27 Oktober 2009 17:19
Hallo Maarten, Eigenlijk staat dit bericht in de verkeerde afdeling. De juiste is 'Voor PGB-houders'. Misschien kan de admin dit corrigeren? In de beschikking die je hebt gehad waarin de bedragen staan, staat ook waaraan het bedrag moet worden besteed, b.v. verpleging, begeleiding etc. Als je de vraag aanvult met die informatie weten zorgaanbieders wat voor soort hulp gegeven mag worden en welke ruimte daarvoor bechikbaar is (2u p.w.). Na een keuze te hebben gemaakt uit de aanbieders moet een contract worden opgemaakt en kan het werk beginnen. Tot zover, Groetjes Puran. |
|
Geplaatst: dinsdag 27 Oktober 2009 23:21
Als je nou via een koppelbaasje wat Roemenen of Polen inhuurt, kun je misschien wel D R I E produktiemedewerkers voor die 2 uur per week betalen. |
|
Pim |
Geplaatst: woensdag 28 Oktober 2009 11:30
Beste Maarten, Individuele begeleiding is bedoeld om jou te helpen met het in stand houden van wat je nu kunt en het mogelijk zelfs er iets van uitbreiden. Dat is heel breed. Het kan zijn dat iemand je helpt om je agenda en financiën op orde te houden, het kan ook zijn dat er een hulpverlener langs komt om je te helpen met contacten met instanties. Dat je een eigen bedrijf hebt verandert de situatie wel enigszins. Met dystonie als aanvullende diagnose zou je een wijziging van je PGB budget kunnen aanvragen. Ik vraag me echter wel af of je dit zou kunnen inzetten om te helpen in je bedrijf. Als ondernemer zou ik zeggen van wel, als hulpverlener heb ik mijn twijfels. Leg deze vraag voor bij het zorgkantoor. Die kunnen je er zeker meer duidelijkheid over geven en aan hen moet je uiteindelijk toch verantwoorden. Feit is wel dat PGB vooral bedoeld is om de situatie waarin je zit zo gunstig mogelijk te beïnvloeden en te voorkomen dat je situatie verslechterd. Succes in ieder geval met je zoektocht. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk