1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Opzetten woonvoorziening voor migranten | EXPERTVRAAG

Auteur Bericht
Nationale Hulpgids team Geplaatst: vrijdag 13 November 2009 15:34
[b:71aed0ead6]Vraag van Renate[/b:71aed0ead6]
Graag zou ik wat meer informatie (coaching/begeleiding) willen vragen, m.b.t. het opzetten van een kleinschalig woonzorg-voorziening annex dagbesteding voor migranten surinamers en antillianen in de regio Leidshe Rijn Utrecht.

Tot nu toe word ik van het kastje naar de muur gestuurd door verschillende instanties en personen.
Volgens sommige no-profits thuiszorgorganisatie zou er ik als Mkb-er moeilijk voet aan de grond krijgen om dit projekt te doen slagen.

Ik zou graag willen weten met welke partijen ik het beste kan onderhandelen om een plan van aanpak op te stellen,en op welke wijze ik financieringen rond zou kunnen krijgen voor het realiseren van dit project.

Ik hoop zo graag dat U mij wegwijs kunt maken, zodat ik alvast een start kan maken. Ik heb ruim 29 jaar ervaring als verpleegkundige in de zorg , en run al 2.5 jaar een klein particuliere thuiszorg bureau met 2 Pgb klanten.

[b:71aed0ead6]Antwoord van de Expert[/b:71aed0ead6]
Dank je wel voor je vraag over mogelijk begeleiding/coaching bij het opzetten van een kleinschalig woonzorg-voorziening annex dagbesteding voor migranten surinamers en antillianen in de regio Leidshe Rijn Utrecht. Vervelend dat je het gevoel hebt dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Ik hoop dat je met mijn reactie op je vraag war verder komt.

Je vraag omvat veel aspecten daarom kan ik niet een eenduidig antwoord geven. Ik wil je wijzen op de website www.wonenmetdementie.nl, Ik weet natuurlijk niet welke doelgroep je voor ogen hebt, maar deze site gaat helemaal over kleinschalige woonvormen. Op de site hebben ze een onderverdeling gemaakt in alle personen-groepen die betrokken zijn bij het opstarten van een kleinschalige woonvorm, bijvoorbeeld tips voor familieleden, voor medewerkers, voor leidinggevenden, voor behandelaars, voor bestuurders en ook tips voor particuliere initiatiefnemers. Hun insteek is dat een particulier initiatief beslist een goede kans van slagen heeft. Enthousiasme, een goed netwerk, kennis van zaken en structuur zijn randvoorwaarden. Enthousiasme en netwerken kunnen niet geleerd worden vanuit een boekje, maar kennis van zaken en een gestructureerd proces wel. Deze twee punten worden op de website toegelicht. Ook hebben zij een boekje uitgegeven: "Kleinschalig wonen voor mensen met dementie", geschreven door Henk Nouws van de stichting Wonen met Dementie, ISBN nummer 9789035231078.

Ik wil je adviseren een kijkje te nemen op de website en mogelijk het boekje te bestellen en te lezen. Wellicht kun je met met de tips verder bouwen aan je plan.

Succes!

-------------------------------------------
Deze dienst wordt aangeboden in samenwerking met het bijscholingscentrum: www.bijscholingscentrum.nl

Met deze gratis dienst van ZoekPgbZorg wordt 12 weken geëxperimenteerd. Op basis van de feedback van gebruikers besluiten we of na 12 weken de dienst blijven aanbieden. Op deze vragen kan niet worden gereageerd op het forum. [url=https://www.nationalehulpgids.nl/zoek-pgb-zorg/vraag-experts.html]Stel nu je vraag aan de experts>>[/url]

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.