PGB kringloopwinkel etc.
Auteur | Bericht |
---|---|
Joyce |
Geplaatst: woensdag 18 November 2009 15:18
Hallo, Ik wil graag een eigen bedrijf starten een kringloopwinkel, waar mensen met een verstandelijke beperking dagbesteding kunnen krijgen. Ik ben al veel aan het zoeken maar kan hier eigenlijk weinig informatie over vinden. Mijn vraag is, is het mogelijk om cliënten hier dagbesteding te laten volgen met een pgb. En zo ja, kan ik daarvan rondkomen of niet? Ik kan mezelf het financiëele plaatje nog niet goed bedenken. Wie zou hier meer informatie over hebben voor mij. Wie kan mij hier verder mee helpen? Groetjes Joyce |
Geplaatst: woensdag 18 November 2009 22:24
Dagbesteding is uit het pgb begeleiding gehaald, kijk eens op de website van je gemeente onder (maatschappelijke) Participatie. Ook via de WSW zou je hiervoor mensen met een dikke subsidie kunnen aantrekken, alleen zijn beide regelingen voortdurend punt van discussie in de politiek, zo wil men de WSW veranderen en gaat participatie steeds meer de kant op van werken-met-behoud-van-uitkering. Tot nu toe was daar steeds (veel) geld voor beschikbaar, maar de gemeenten verwachten daar een grote bezuiniging vanuit het Rijk op en stellen hun beleid daar al op bij. Zo drogen er een heleboel inkomstenstromen op. |
|
Elly |
Geplaatst: woensdag 02 December 2009 15:04
Niet alle dagbesteding is uit het PGB gehaald. De regels zijn wel strenger geworden, en voor mensen met grondslag somatisch is veel begeleiding vervallen. Het zou dus nog wel mogelijk kunnen zijn om ook mensen met een PGB te laten komen. Kijk eens op de site van Per Saldo: www.pgb.nl hierop staan lijsten met de tarieven die mensen met een PGB krijgen. Je zou ook kunnen overwegen een samenwerking aan te gaan met een instelling in de regio, die voor u de klanten kan selecteren en hun uren in ZIN aan u uitbetalen. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk