1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Part-time twee banen | EXPERTVRAAG

Auteur Bericht
Nationale Hulpgids team Geplaatst: vrijdag 20 November 2009 12:19
[b:8a7870052c]Vraag Maaike[/b:8a7870052c]
Ik werk part-time (twee dagen in het onderwijs. Daarnaast een aantal uren via het PGB. Hoe regel ik de tariefgroep bij mijn werkgever. Tot nu toe gaat daar meer vanaf. De tariefgroep is aangepast. Is dit nodig ? In het onderwijs verdien ik wel minder dan via de PGB-uren.

[b:8a7870052c]Antwoord Expert[/b:8a7870052c]
Beste collega,

In principe is de regel dat daar waar je het meest verdient je de loonheffingskorting toepast. Bij jouw PGB werkzaamheden is het dan nog afhankelijk hoe dit geregeld is. Als je namelijk zelf zorgdraagt voor jouw belastingafdracht bij de belastingaangifte, dus geen opting-in regeling hebt, dan moet je bij jouw baan in het onderwijs de loonheffingskorting toepassen.

Het is wel zo dat je aan het eind van het jaar altijd een belastingaangifte kan / moet invullen waarbij je eventueel teveel betaalde loonheffing weer terug kan krijgen.
Ik hoop dat ik je hiermee een duidelijk antwoord heb gegeven.

-------------------------------------------
Deze dienst wordt aangeboden in samenwerking met het bijscholingscentrum: www.bijscholingscentrum.nl

Met deze gratis dienst van ZoekPgbZorg wordt 12 weken geëxperimenteerd. Op basis van de feedback van gebruikers besluiten we of na 12 weken de dienst blijven aanbieden. Op deze vragen kan niet worden gereageerd op het forum. [url=https://www.nationalehulpgids.nl/zoek-pgb-zorg/vraag-experts.html]Stel nu je vraag aan de experts>>[/url]

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.