1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Hoe te beginnen? | EXPERTVRAAG

Auteur Bericht
Nationale Hulpgids team Geplaatst: vrijdag 20 November 2009 12:21
[b:06117b1fed]Vraag van Margriet[/b:06117b1fed]
Geweldig idee dit! bedankt.. ik wil graag als pgb zorgaanbieder beginnen. Is er een folder etc. waar ik een aantal stappen kan nalopen hoe ik alles opstart en waar ik aan moet denken? vb. wat vraag je als loon als hbo'er met ervaring moet ik me inschrijven bij de kvk moet ik een contract hebben met de zorgvrager/ U leest het al ....waar moet ik beginnen. Bedankt voor jullie tijd en meoite, hoor graag van jullie!

[b:06117b1fed]Antwoord van Expert[/b:06117b1fed]
Beste Margriet,
Het meest toegankelijk is het stappenplan van de KvK (www.kvk.nl/bedrijfstarten/) hier kan je precies lezen wat je in basis moet doen om als je wilt starten. Het is tegenwoordig ook verplicht om je in te schrijven bij de KvK als je als zelfstandige wilt gaan werken. Ook moet je een contract/zorgovereenkomst afsluiten met de zorgvrager om afspraken en verplichtingen naar elkaar vast te leggen. Voor overeenkomsten kan je kijken op de site van Per Saldo of de SVB, hier zijn standaard contracten te vinden.

Wat betreft jouw uur tarief kan ik je adviseren om voor jezelf op een rij te zetten wat jouw inkomsten per jaar moeten zijn om in jouw levensonderhoud te kunnen voorzien. Vergeet hierbij niet dat je ook verzekeringen moet afsluiten en betalen. Ga dan kijken hoeveel uur je wilt gaan werken, vergeet hierbij niet dat je natuurlijk ook vakantie neemt en mogelijk dagen niet werkt omdat je ziek bent (je werkt dus nooit 52 weken per jaar). Vervolgens berekenen je op welk uurtarief je komt. Een uurtarief kan ook per client verschillen afhankelijk van de zorg die je bij iemand gaat verlenen. Kijk ook eens goed om je heen wat collega’s vragen, dat geeft wel een richtlijn of jouw uurtarief reëel is.

Ik hoop je hiermee een beetje op weg te hebben geholpen, heel veel succes.

-------------------------------------------
Deze dienst wordt aangeboden in samenwerking met het bijscholingscentrum: www.bijscholingscentrum.nl

Met deze gratis dienst van ZoekPgbZorg wordt 12 weken geëxperimenteerd. Op basis van de feedback van gebruikers besluiten we of na 12 weken de dienst blijven aanbieden. Op deze vragen kan niet worden gereageerd op het forum. [url=https://www.nationalehulpgids.nl/zoek-pgb-zorg/vraag-experts.html]Stel nu je vraag aan de experts>>[/url]

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.