ervaringen met zorghotels en zorgboerderijen
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zondag 22 November 2009 23:11
ervaringen met zorghotels en zorgboerderijen ik zou graag positieve of negatieve ervaringen willen horen van mensen die met een pgb indicatie tijdelijk verblijf wel es geweest zijn in zorghotels zie voor adressen : www.zorghotels.nu of zorgboerderijen www.zorgboeren.nl of bij particulieren, pensions ed. Mischien kunnen we een mooie lijst maken van adressen. |
|
Geplaatst: donderdag 26 November 2009 13:03
Supergoede ervaringen met Zoergboerderij de Barrage in Werkhoven. Onze dochter van 5 met verstandelijke handicap (IQ ~40) speelt er 1x per maand een zaterdag en ook in de vakanties gaat ze er een aantal dagen naar toe (moet erbij zeggen dat ze er nog nooit heeft gelogeerd). Het is geen echte boerderij meer, ze zijn volledige gefocust op zorg. Maar... er zijn wel ruim 15 paarden, varkens, konijnen, een lama, poezen, honden, trekkers, skelters,dus wel alles wat bij een boerderij hoort zeg maar. Ze hebben een fantastische speeltuin, laten kinderen regelmatig paardrijden, gaan er met de huifkar op uit, of op de trekker, gaan kanoën etc etc etc. Alles afhankelijk van de mogelijkheden van het kind. Bij de intake observeren ze je kind een dagdeel en komen vervolgens met een advies voro begeleiding (1 op 1, 1 op 2, 1op 4 etc). Hangt wel een prijskaartje aan, maar is echt super. Ook de cliniclowns zijn geweest, of ze organiseren een paarden dag of ze gaan met de kids naar de dierentuin. Kortom TOP!!! |
|
Marcel |
Geplaatst: vrijdag 27 November 2009 13:33
Ik heb op een zorgboerderij gewoond. Ik moest deze verlaten omdat ze niet over de juiste vergunning bezitten. Het woongedeelte werd afgekeurd. Het is heel moeilijk geweest om nieuwe huisvesting te vinden. Omdat de boerderij en ik verantwoordelijk voor zijn. Het is mij door verschillende hulp verleners gelukt een woning te krijgen. Nu woon ik eigenlijk weer zelfstandig wat nooit de bedoeling is geweest. En de kosten waren enorm. Dit omdat ik op het laatste moment ben afgewezen door een Stichting waar ik in een aanleun woning zou gaan wonen. Ja dit kwam door dat men te ver is gegaan bij een onderzoek zich niet richten op het probleem maar eigen conclusies trekken, hoewel het CIZ ook zo maar een diagnose stelt zonder je ooit te hebben gezien. Nu ik opnieuw heb laten onderzoeken kwam ik eigenlijk voor die aanleun woning in aanmerking. Maar terug op de zorgboerderij ik heb er heel wat gezien. En ook erg verbaast sommige boerderijen leef je in de middeleeuwen poepen in gat enz. heb ik gezien. De boerderij waar ik woonde beschikte niet over bekwaamheid om mij te ondersteunen en dagbesteding te bieden, ik werd als een soort klussendienst gebruikt. De grote nek breker zijn dat heel veel boerderijen geen goede woonvoorziening kunnen aanbieden. Men heeft recht op 37 vierkante meter daarin slaap en woongedeelte en natte cel. Maar de woonopervlakte hielt meestal bij 10 vierkante meter op. Het is moeilijk om een inschatting te maken of je wel de juiste zorg kunnen bieden, geven. Veel zorgboeren kunnen dat niet omdat ze niet over de kennis beschikken of deze niet inhuren. Het is geen kinderboerderij je verwacht als cliënt ondersteuning en kennis van je problematiek. Goed gebekt zijn wil nog niet zeggen dat je wat kunt. Meestal zie je het ook wel aan de buitenkant van de boerderij slecht onderhoud maar ja de zorgboerderij die ik heb moeten verlaten zet haar praktijk gewoon voort. Ik had op zijn minst verwacht dat ze hun woord zouden na komen me te helpen met verhuizen. Alleen zij vielen over de brief die ik naar allen instanties heb verzonden dat vonden zij te negatief. Maar ja ik moest toch aandacht trekken en het brengen op een manier dat ik andere woonruimte zou kunnen krijgen. Waar ik in geslaagd ben. Het was de waarheid maar niet na hun zin. Ik heb mij brief gewoon gemaakt van de brief van gemeente besluit Franekeradreel over de boerderij. Maar ja ze zijn nu weer actief dus daar begrijp ik nu niks van. De gemeente laat het nu weer niet toe, een zorgboerderij zonder bekwaamheid, vakkundigheid. Gewoon een verkapte kinderboerderij. Dit komt omdat het op dit moment heel gemakkelijk is om een zorgboerderij op te zetten een hond en een konijn is al voldoende. Ja er valt gemakkelijk goed geld in te verdienen. Van het logeer geld heb je al een aardige inkomen. |
Geplaatst: maandag 22 Februari 2010 15:18
Onze zoon gaat naar de Gruttohoeve in Stroe. Wij hebben daar alleen maar positieve ervaringen mee, wat zijn die mensen geweldig met kinderen. Op zaterdag bijv. zijn er kinderen met allerlei problematiek, van AHDH tot downsyndroom, maar de manier waarop hun dat samenvoegen maakt dat iedereen zijn eigen ding doet. De inzichten die zijn laten zien is voor ons zeer positief , na alle negatieve ervaringen met verschillende hulpverlenende instanties. Deze zorgboerderij haalt de kinderen bijv. op in neutrale autoos, zodat zij de stempel van het kind in het busje , niet ervaren. Aan zulke dingen wordt gedacht! De hygiene is er optimaal, de persoonlijke aandacht erg goed. Wij zijn dan ook dik tevreden over deze zorgboerderij. |
|
Corina |
Geplaatst: woensdag 24 Februari 2010 12:05
Hoi Boedda, Wat een goed idee! Hoop dat er nog meer reakties komen! Goed idee! groetjes Corina |
Andre |
Geplaatst: zaterdag 06 Maart 2010 08:10
Mijn zoon (ASS en onwikkelingsachterstand) gaat twee zondagen per maand naar de Barrage in Werkhoven. Hij kan er ook logeren maar wil dat zelf niet. De opvang is goed geregeld en de dagbesteding goed ingevuld. Ze zijn de hele dag buiten bezig met het verzorgen van dieren (Paarden, konijnen, lama, enz.). Is het slecht weer dan worden spelletjes gedaan in de overdekte managebak. Eens in de zoveel tijd gaan ze rijden met de huifkar of naar de dierentuin. Mijn zoon vind het heerlijk om naar toe te gaan. Wat mijn betreft een fantastische oplossing voor het structuur bieden van kinderen die dit zelf niet kunnen en het buiten het vaste stramien van het gezin met andere mensen leren omgaan. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk