1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

wie heeft er tips voor gesprek BJZ voor herindicatie

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 24 November 2009 11:57
Wij hebben 21 december een afspraak met BJZ omdat de indicatie van onze zoon op 3 december afloopt. Onze zoon is 8 jaar en heeft de diagnose PDD-NOS. Wij hebben momenteel een indicatie voor een half jaar voor verblijf tijdelijk eerste termijn Klasse 1 1 etmaal/week en begeleiding groep in dagdelen eerste termijn klasse 1 1 dagdeel/week. Graag zouden wij weer dezelfde indicatie krijgen maar ik heb al begrepen dat er veel is veranderd. Luuk gaat momenteel 1x in de 2 weken naar de zaterdagopvang en in de vakantie naar de dagopvang. Heeft iemand voor ons tips die we kunnen gebruiken voor ons gesprek op 21 december as. Alvast heel erg bedankt
Pim Geplaatst: dinsdag 24 November 2009 18:53
Het zou prettig zijn als u in uw andere topic keek voor reacties, dat scheelt herhalen van dezelfde vraag (wat ik overigens wel apart vind dat u het een dag later exact hetzelfde neerschrijft)
https://www.nationalehulpgids.nl/forum/viewtopic.php?t=1070
Geplaatst: dinsdag 24 November 2009 19:40
Hallo

een dergelijk gesprek, zo heb ik ervaren, vraagt wel behoorlijk wat kennis van wet- en regelgeving en de wel en niet te gebruiken termen!
Dat is in feite de tip die ik kan geven

Ik ondersteun ouders en cliënten bij de aanvraagprocedure PGB.

als u mij uw e-mail stuurt kan ik u wat informatie mailen.
{DELETED BY MODERATOR: e-mailadressen niet toegestaan}
m.vr.gr.
dymphna verschueren
Geplaatst: donderdag 26 November 2009 23:53
Ha goeie leg ze dit rapport voor op verzoek vd regering heeft de Gezondheidsraad onlangs dit uitgebracht. Waarin oa staat dat er geconstateerd wordt dat ouders van een kind met ASS zwaar worden belast. Zij besteden gemiddeld 1000 uur per jaar extra aan hun byzondere kind, dat is 3 uur per dag bovenop de normale zorg die je uiteraard al geeft aan al je kinderen. Verder staat er in dat autisten hun levenlang extra zorg en begeleiding nodig zullen hebben.

http://www.autisme.nl/pub/autismespectrumstoornissen.pdf

Succes ermee
Geplaatst: dinsdag 01 December 2009 09:45
Wat vaak ook helpt is een heel gedetaileerde lijst van alle extra problemen en inspanningen die uw kind nodig heeft en vul dit aan met event. prive omstandigheden die hierop van invloed kunnen zijn. Benoem echt alles ook de dingen waarvan u mogelijk denkt dat ze geen verschil zullen maken. Het is heel belangrijk dat de beoordelaar zich in uw situatie kan verplaatsen.
De meeste mensen laten problemen weg waarvoor ze zelf oplossingen hebben gevonden en vergeten dat ze door de extra inspanning van de gevonden oplossing energie voor andere zaken niet meer hebben.
Het op schrijven en meenemen helpt om dingen niet te vergeten en event. kunt u die lijst ook na het gesprek afgeven zodat er niets gemist wordt.

Jolanda

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.