1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

belastingdienst

Auteur Bericht
Alcida Geplaatst: donderdag 26 November 2009 09:34
halo ik heb een vrag
ik bn sinds augustus van dit jaar werkzaam als zzp, voor die tijd in loondienst,ben in het bezit van verzorging ig.ik sta ingschreven bij verschillende bemidelingsbureau waar ik ook regelmatig voor werk meestal 24 uurs dienst voordat ik begin krijg ik dan een overeenkomst dat ik moet tekenen dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de geleverde zog enz. en de client krijg ook een opdracht overeenkomst en die moet ook getekend worden de belastingdienst is bij mij geweest ik heb alles laten zien mijn hele boekhouding enz maar hun zien mijn niet als ondernemer omdat ik via bemidelingsbureau mijn clenten binnen krijgt ik moet als zelfsandige zelf op zoek gaan naar clieten, ik sta ook ingeschreven bij KvK en heb ook een VAR verklaring WUO maar dat wil de belastingdienst ook gaan intrekken en krijg ik de ROW heft iemand ervaring met dit soort problemen elke reaktie is welkom
groetjes
Pim Geplaatst: donderdag 26 November 2009 14:48
Beste Sida,

Het is inderdaad zo dat als je uitsluitend werkt voor bemiddelingsbureaus die voor jou contracten afsluiten en de incasseringen regelen je dan in feite bij de bemiddelingsbureaus in loondienst bent.

Dan kunnen ze je nog zo mooie contracten voorschotelen met dat jij verantwoordelijk bent, feitelijk krijgen zij straks bij boekencontrole ook de deksel op hun neus vanwege niet betaalde werkgeverslasten.

Als ondernemer hoor je risico te lopen. Je hoort ook verzekeringen af te sluiten om risico enigszins in te perken. Bij het risico lopen hoort ook het zelf actief op zoek gaan naar klanten. Je kunt wel bemiddelingsbureaus inschakelen. Maar als jij niet direct met de klant een contract afsluit en je facturen aan hen stuurt, ben je gewoonweg in loondienst.

Het is dus zaak om zo snel mogelijk af te komen van deze bureaus want dit kan jou heel veel geld gaan kosten als je bij een volgende boekencontrole je zaken niet op orde hebt.

Het zal dan ook nog een klus worden om wel aan voldoende klanten te komen. Schrijf je ondernemingsplan goed uit en gebruik daarbij mensen met verstand van zaken bij onderdelen waar je niet uitkomt.
Een aan te raden boek is daarbij Calimero Marketing 2.0 van Karen Romme.
Veel succes met je onderneming.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.