1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Herindicatie activerende begeleiding

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 30 November 2009 17:26
Wie heeft er ervaring met een herindicatie (loopt af per 31 dec 2009) voor activerende begeleiding voor jongere onder de 18 met ADHD en pddNOS ?
Zijn zelf met de procedure bezig, maar heb de aanvraag naar CIZ gedaan, omdat in de media gesproken was dat de zorgverzekering de (activerende) begeleiding moet gaan vergoeden. Blijkt dus dat de herindicatie toch naar bureau jeugdzorg moest.
Hierdoor is bovendien de termijn korter (nl 6 wken ipv 3 maanden bij Jeugdzorg). Gevolg is dus dat ik de aanvraag te laat heb verzonden.
Kortom, eea gaat niet volgens plan.
Heeft iemand al vernomen hoe het zit met de verlengingen tot 1 april aanstaande?
Alvast bedankt,
Anita
Elly Geplaatst: woensdag 02 December 2009 15:10
De verlenging tot 1 april is voor degenen die via het CIZ geindiceerd worden.
Indien er een verlenging is tot 1 april heeft iedereen die het aangaat al een brief hierover ontvangen van het CIZ.
Voor BJZ heb ik nog geen signalen gehoord wat betreft een verlenging.
Overigens, ook BJZ indiceert voor AWBZ-zorg, criterium is het IQ van de zorgvrager.
Een IQ boven 85 hoort bij BJZ, met een IQ onder 85 komt men terecht bij het CIZ,
ook alle volwassenen gaan naar het CIZ.
Marianne Geplaatst: donderdag 17 December 2009 08:13
Hoi, de instelling of de persoon die jouw zoon activerende begeleiding biedt, zou op de hoogte moeten zijn, vind ik. En zorgen voor een verslag wat klinkt als een klok + evt. begeleiding als je op gesprek moet, zodat je ook na afschaffing van de activerende begeleiding ruim uren krijgt voor ontwikkelingsgerichte begeleiding.
Succes in elk geval!
Geplaatst: donderdag 17 December 2009 10:55
mijn zoon heeft een iq gemiddeld van 122, hij een een indicatie van het ciz, dit heeft volgens mij te maken met de lichamelijke inslag.
joke
Geplaatst: vrijdag 05 Maart 2010 16:22
Gisteren, 4 maart 2010, eindelijk de herindicatie binnengekregen. Gelukkig verlenging voor hetzelfde aantal uren tot 31 juni 2010. Jazeker, tot 31 juni 2010. Staat er weer een verkeerde datum in het indicatiebesluit. Inmiddels al doorgegeven dat die datum niet klopt. Als nu maar de uitbetaling van het zorgkantoor maar snel komt. Want inmiddels al 2 maanden zelf uitbetaald aan mijn zorgverlener.
Zal toch wel eind goed al goed worden ?
Anita :lol:

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.