1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

vakantiedagen, in loondienst of toch maar niet ?

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 03 December 2009 14:38
Ik ben het een en ander aan het uitzoeken en voor mijn situatie lijkt het me handig als ik in loondienst ga omdat ik 2 dagen per week 2.5 uur PGB ga werken naast mijn vaste werk.
Nu lees ik dat ik dan ook recht heb op vakantiedagen, maar ik heb al de luxe dat ik 12 weken per jaar vrij ben, dus extra vakantiedagen zijn moeilijk in te plannen. Nu is mijn vraag of dat dan automatisch uitbetaald wordt als mijn budgethouder hun administratie via SVB doen. Of is het juist om die reden toch slimmer als ik gewoon ga "bijverdienen"en dan zelf de belastingen regel.
Kan iemand mij advies geven ??
Pim Geplaatst: vrijdag 04 December 2009 11:24
Beste Maartje,

U gaat iemand helpen met PGB en hebt dan 12 weken per jaar vakantie bij deze PGB houd(st)er?

Kunt u mij dat uitleggen want ik begrijp het niet helemaal.
Het lijkt me toch dat u afspreekt met degene die u gaat helpen wanneer u de vakantiedagen in kan zetten en dat dit redelijkerwijs iets van 3 of 4 weken per jaar is.
Ik hoor graag uw reactie.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Geplaatst: vrijdag 04 December 2009 13:16
Kijk een op www.naar-keuze.nl , brochure PGB 2009.

Óf U sluit een contract af per uur incl. vrije uren of excl. vrije uren óf U spreekt een vast maandloon af incl. vrije uren. U heeft dan recht op 4 weken per jaar vrij op jaarbasis. AlsUw opdrachtgever niet wil, dat U die andere 8 weken komt, moet die doorbetalen, als U niet wilt hoeft de opdrachtgever niet door te betalen.
Beide vormen kunt U regelen zonder dat de administratie door de SVB gedaan wordt, maar ook via de SVB is mogelijk. In het laatste geval zorgt de SVB voor de belastingafdracht.

Bij enkele uurtjes per week is het handiger om een uurloon incl. vrije dagen af te spreken. U krijgt dan op declaratiebasis precies de uren uitbetaald, die U feitelijk werkt.

Bij twee dagen per week bent U wel in loondienst, maar niet verzekerd voor de werknemersverzekeringen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.