eigen bijdrage begeleiding
Auteur | Bericht |
---|---|
Marian |
Geplaatst: donderdag 03 December 2009 19:06
Onlangs las ik dat er waarschijnlijk per 1 jan 2010 een eigen bijdrage moet worden betaald voor ondersteunende begeleiding. Wie weet of dit al zeker is? bij zorg in natura gaat de eigen bijdrage pas in juni in. |
Elly |
Geplaatst: maandag 07 December 2009 15:31
De eigen bijdrage voor PGB gaat wel per 1 jan 2010 in. Zie berichtgeving op de website van Per Saldo: www.pgb.nl |
Pim |
Geplaatst: dinsdag 08 December 2009 15:41
Beste Marian (Enter), Zoals door Helene al is aangegeven is dat inderdaad het geval. Feitelijk is het meer het gelijk trekken van de eigen bijdragen, want voor zorg met verblijf werd dit al jaren ingehouden evenals zorg zonder verblijf voor persoonlijke verzorging, verpleging en huishoudelijk hulp. Daar was dit ook al langer het geval. Het bij te dragen bedrag is zoals te lezen is op de website van Per Saldo 27% van het totaal uitgekeerde budget met een maximum totaalbedrag aan de hand van het verzamelinkomen van uw huishouden. Meer kunt u lezen op via deze weblink: http://www.pgb.nl/persaldo/nieuws-over-het-pgb/nieuws/actueel/eigen-bijdrage-begeleiding-per-1-januari/?waxtrapp=sozwiOsHcwOhcPjBCSZAS met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Michel |
Geplaatst: woensdag 09 December 2009 22:04
Helaas gaat de eigen bijdrage door. De PGB is voor het kabinet namelijk een enorme kostenpost. Maar toch betekent dat niet persé dat de zorgvrager er financieel op hoeft in te leveren. Wij zoeken namelijk samen met u naar de 'goedkoopste' zorgverlener. Wilt u meer weten over de mogelijkheden? Neem gerust contact met ons op. Wij adviseren alleen in uw voordeel!! Michel Branderhorst Bijdehand-Budgetbeheer |
Geplaatst: donderdag 10 December 2009 12:30
Bijdehand, dit klinkt als reclame voor jezelf en volgens de spelregels van het forum is dit niet de bedoeling. Voor klanten, goedkoop is niet altijd het beste. Mijn advies: zet voor u zelf op papier waar u behoefte aan hebt en wat voor u belangrijk is. Of het nu gaat over opleiding of over omgangsvormen, over ethiek of over verzekerd zijn ( i.v.m. per ongeluk veroorzaakte schade). Dit alles en nog veel meer vragen zijn volgens mij de eerste criteria bij het kiezen van een hulpverlener. U dient namelijk baad te hebben van de door u ingekochte hulp. Als dit alles geregelt is dan is het tijd om te kijken naar de kosten en eventuele oplossingen hiervoor. Mijn eigen bezwaren tegen de eigenbijdrage liggen meer op het vlak van de optelsom. De eigenbijdrage wordt berekent over het bruto inkomen hierbij wordt geen rekening gehouden met andere eigen bijdragen. Voor een aantal mensen die veel soorten eigenbijdragen hebben betekent dit dat gebruik maken van hulpverlening onbetaalbaar wordt. Ik ben bang dat dit in uiterste gevallen dus gaat leiden tot onnodige opname in een verzorgingstehuis. Hopelijk heb ik het mis! Jolanda |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk