Alleen zomervakantie -> KVK?
Auteur | Bericht |
---|---|
Gast |
Geplaatst: vrijdag 04 December 2009 11:05
Hallo, Ik heb het plan om de komende zomervakantie als freelancer bij meerdere PGB houders aan de slag te gaan. Nu heb ik op dit forum gelezen dat je als freelancer je ook moet aanmelden bij de KVK, maar aangezien ik dit niet het hele jaar wil doen maar alleen in de zomervakantie, lijkt mij dit voor mij niet echt een geslaagde optie. Heeft iemand een idee wat voor mij het handigst is om te doen? Alvast bedankt! |
Pim |
Geplaatst: vrijdag 04 December 2009 11:35
Beste Gast, Als je een onderneming start kan dit niet voor een korte periode. De enige optie is om in loondienst te gaan bij PGB houd(st)ers. Wel kun je over een hoog uurloon onderhandelen. Dat is volledig aan jou. Kans bestaat dan wel dat je niet word aangenomen. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: dinsdag 29 December 2009 17:12
Helaas is dit geen correct antwoord. Je kunt bij de belastingdienst een VAR verklaring invullen b.v. met de opgave dat dit nevenverdiensten zijn zonder ondernemer te zijn. Dan kun je met een gerust hart werkzaamheden alleen in de zomer verrichten en vrijwaar je de klanten voor een eventuele naheffing van de belastingdienst. Je inkomsten moet je dan natuurlijk we opgeven aan het einde van het jaar en er belasting over betalen. Inschrijven bij de KvK is helemaal niet nodig. |
|
Pim |
Geplaatst: dinsdag 29 December 2009 18:49
Beste Adri-Jan (AMJP), Waar u aan refereert is het feit dat iemand in loondienst bij mensen bijverdiend. Daar hoeft u binnen bepaalde marges inderdaad geen belasting over te betalen. Wel is aangifte bij de belastingdienst noodzakelijk. Het is niet de vraagstelling die hierboven gestelt is. Er zijn twee opties in de PGB zorg om te werken bij mensen prive zonder tussenkomst van een bureau/ zorginstelling: 1. Zelfstandig ondernemerschap. 2. Regeling dienstverlening aan huis (versoberde vorm van loondienst). In het geval van de vraagsteller is optie 2 van toepassing. Geen inschrijving bij de KvK en de VAR aanvraag waar u over rept kan je doen, maar is niet echt nodig. Mocht u deze informatie ook niet correct vinden, hoor ik het graag, maar hoop wel dat u dit van weblinks wil voorzien die uw verhaal ondersteunen. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare P.S.: Regeling dienstverlening aan huis is hier te vinden: http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13711&hoofdmenu_item_id=1375&rubriek_item=391837&rubriek_id=391817&set_id=2973 |
Gast |
Geplaatst: dinsdag 29 December 2009 19:10
Helaas is dit antwoord ook niet correct. Het is heel goed mogelijk om PGb zorg te bieden buiten de door u genoemde opties. Dus met een VAR (niet in loondienst, geen onderneming) en opgeven aan de belasting |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk