Kostprijs zorgbureau
Auteur | Bericht |
---|---|
Marcel |
Geplaatst: dinsdag 08 December 2009 10:05
Het is logies dat zorg bureaus geld vragen voor hun diensten. De prijs van een zorg bureau ligt tussen vijfendertig en veertig euro. Er zijn bureau die meer vragen maar daarvan vind dat ze meer expertise in huis moeten hebben. Maar de maximale prijs moet toch bij vijftig euro blijven. Anders is het meer uitmelken van de PGB houder. Ik zeg dit omdat dit te kosten gaat van je eigen zorguren. En scheve ogen gaat trekken bij de andere zorgverleners. De suggestie dan moet je maar naar een ander gaan dat kan je gewoon doen. Een indicatie aanvraag kan door MEE of door het maatschappelijk werk gebeuren het verantwoorden dat is moeilijk er worden wel allerlei aanbiedingen gedaan door Persaldo maar dat is voor de niet zo hooggeschoolde niet te doen. Ondersteuning hierin geven ze niet. Spreek uit eigen ervaring. Dus op hulp van een PGB bureau ben je dus aangewezen. Mijn ervaring is dat bij ingewikkelde zaken! Zoals bij mij toch een goed PGB bureau nodig is, die meer kennis in huis moet hebben dan MEE in huis heeft. Maar ik vind dat we niet klakkeloos de vraagprijs van zorg bureaus moeten accepteren. Laat het vel niet over je oren trekken je snijd je snel in je vingers. |
Michel |
Geplaatst: zondag 13 December 2009 14:16
Het Persoonsgebonden budget is destijds opgezet om de zorg meer vanuit je eigen omgeving te regelen, om bureaucratie en hoge kosten te voorkomen!! Vaak vergeten we dat familie of vrienden tegen een redelijke vergoeding heel goed in staat zijn (een deel van) de zorg op zich te nemen. Hiervoor is vaak alleen goed overleg tussen de zorgvrager en de zorgverlener nodig, naast een duidelijke administratie voor de verantwoording van de besteding. dat maakt de kosten van een 'professioneel' Zorg en adviesbureau vaak overbodig. Zelf hebben wij voor onze 2 oudste kinderen een PGB. Hiervoor regelen wij via Bijdehand-Budgetbeheer de financiële administratie, de besteding en de verantwoording naar het Zorgkantoor toe. De kosten voor de volledige administratie bedragen ongeveer € 52,50 per maand per zorgverlener en zijn niet afhankelijk van het aantal uren dat zij inzetbaar zijn. |
Geplaatst: zondag 13 December 2009 17:23
zou maar eens goed nakijken hoeveel je mag declareren aan administartie kosten en bemiddelings kosten, weet niet of dat per pgb verschillend is maar wij mogen per jaar max 250 euro aan bemiddeling/administratie wegschrijven...... |
|
Geplaatst: zondag 13 December 2009 18:48
ik heb nog ff zitten zoeken en ikkom : via het agis zorgkantoor: 8. Kunnen bemiddelingskosten uit het PGB betaald worden? Dit is afhankelijk van het doel, waarvoor bemiddelingskosten gemaakt zijn. U mag het PGB niet besteden aan de kosten van bemiddeling bij het aanvragen van een PGB of het beheren en verantwoorden van een PGB. en dit komt van per saldo: Dit mag niet De volgende uitgaven mag u niet verantwoorden aan het zorgkantoor. U zult ze uit het verantwoordingsvrije bedrag moeten betalen, voor uw eigen rekening moeten nemen of moeten aankloppen bij een andere instantie voor een vergoeding: •Kosten voor het voeren van een pgb-administratie. Kosten voor ondersteuning bij het aanvragen en beheren van het pgb. Contributie voor het lidmaatschap van Per Saldo, kosten voor het volgen van cursussen over het pgb, kosten voor het bestellen van informatiemateriaal. Deze kosten kunt u betalen uit uw verantwoordingsvrije bedrag |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk