1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

uurtarief pgb verzorger in loondienst?????

Auteur Bericht
Judie Geplaatst: donderdag 04 Februari 2010 15:26
Hallo, Ik ben in loondienst bij een gezin wat PGB heeft. Ik werk daar 10 uur gemiddeld per week en af en toe om het weekend een zaterdag van 10.00-16.00 uur. Ik kom uit de gehandicaptenzorg en krijg iets meer dan het loon wat ik in de zorg kreeg (weekend en zondagtarief zijn zelfs meer en na 22.00 uur ook). Daar ben ik zelf mee akkoord gegaan en tevreden over.. Waarom doet iedereen zo moeilijk over wat hij/zij krijgt. Ik werk bij een kindje met ernstige epilepsie en een aan autisme verwante stoornis. Best pittig, maar zeer leuk! :D
Pim Geplaatst: donderdag 04 Februari 2010 15:28
Beste Johan,

Via onderstaande informatie kom ik toch tot een andere conclusie dan er tot nu toe door jou is beweerd
:!: http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/werk-en-loopbaan/arbeidsovereenkomst-en-cao/cao/hoe-weet-ik-of-er-voor-mij-een-cao-geldt-.html
de 2e vraag ervan heb ik hier geciteerd:
:arrow: (start citaat)
Wanneer moet werkgever cao toepassen

Uw werkgever moet de cao toepassen als:

* hij hem zelf heeft afgesloten (ondernemings-cao);
* hij lid is van een werkgeversorganisatie die er een voor hem heeft afgesloten (bedrijfstak-cao);
* er in zijn branche een bedrijfstak-cao is die algemeen verbindend verklaard (AVV) is. De cao geldt dan automatisch voor alle werkgevers in de bedrijfstak. Hierop zijn soms uitzonderingen mogelijk.

Als uw werkgever onder een cao valt, geldt die in principe voor alle werknemers in het bedrijf. Soms zijn bepaalde groepen werknemers van de cao uitgesloten. Als dit zo is, staat dat in de cao. Uitzendkrachten vallen meestal niet onder de cao van het bedrijf waar ze werken, maar onder een eigen uitzend-cao.
(/einde citaat)

In de GGZ, Ouderenzorg, Gehandicaptenzorg en Thuiszorg zijn CAO's die uitdrukkelijk aangeven dat ze gelden voor alle instellingen en ondernemingen in deze branche. Ook voor uitzendkrachten zijn er in alle CAO's paragrafen opgenomen dat de CAO ook voor hen van toepassing is.

:!: http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/werk-en-loopbaan/arbeidsovereenkomst-en-cao/cao/wat-kan-ik-doen-als-mijn-werkgever-de-cao-niet-nakomt.html

Het is dus vrij uitdrukkelijk zo dat alle ondernemingen met mensen in loondienst in de PGB dienstverlening vallen onder de CAO. Deze zijn algemeen verbindend verklaard. Als een onderneming zich hieraan niet houd, dan kunt u hiervan een melding maken bij ofwel de arbeidsinspectie, of bij de vakbond waar u bent aangesloten.

:!: Arbeidsinspectie http://www.arbeidsinspectie.nl/

met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.