1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

onregelmatigheidstoeslag

Auteur Bericht
Saskia Geplaatst: donderdag 10 December 2009 14:23
Beste lezer,

Sinds kort werk ik als zelfstandig verpleegkundige en ik heb een aantal mensen met pgb gevonden via deze site waar ik nu thuis kom. Mijn vraag is: zal ik, en zo ja, hoeveel extra berekenen bij het werken op zondag, s avonds laat en tijdens de kerstdagen?
Elly Geplaatst: donderdag 17 December 2009 13:58
Dag Saskia,
Ik denk dat je voor zondagen en laat in de avond best iets meer kan vragen. De ORT op zaterdagen vervalt nu al in steeds meer CAO's en ook voor de avond krijgt men vaak pas vanaf 20.00 uur ORT. Kijk de huidige CAO eens na, wat hiervoor staat aan ORT. ORT verschilt vaak per CAO, dus is het afhankelijk van je werkzaamheden welke CAO het meest relevant is. Je kan ook een "gulden middenweg" kiezen natuurlijk.
In de standaard contracten van de SVB is het mogelijk verschillende tarieven af te spreken.
We Care 4 U Geplaatst: woensdag 24 Maart 2010 10:16
Zorg ervoor dat je in de zorgovereenkomst hier afspraken over maakt. Neem de CAO als leidend hiervoor. Bv CAO thuiszorg. Daar staat precies de hoogte van de ORT toeslagen.

Groeten Jasper Broekhuis,
We Care 4 U.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.