ZoekPGB (het geld) waard?
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 24 December 2009 16:50
Verneem ik van sommige collega's dat "de gekochte mailberichten" nog al eens zijn of haar doel missen. Advertenties / berichten die niet meer bestaan c.q. geen enkele reactie. Denk ik zo af en toe hier ook niet correcte informatie te vinden in reactie op bericht. Het moeten kopen van e-mailberichten op berichten / advertenties welke niet meer bestaan is natuurlijk niet geweldig. Wat doet zoekPGB hier aan? Houd "nationalehulpgids" toezicht op de juiste inhoud van reacties? Ben ik ook benieuwd naar jullie ervaringen. |
|
Lianne |
Geplaatst: woensdag 30 December 2009 11:35
Mijn ervaring is dat je vaak geen reactie krijgt van de zorgvragers. Zelf heb ik via deze site iemand gevonden waarbij ik nu werk vanuit PGB. Maar mijn ervaring is slecht met het krijgen van reacties terug. Daarbij ligt het er natuurlijk ook aan wat voor bericht je stuurt, maar wat mij betreft stuur ik nette berichten en genoeg informatie. |
Antoinette |
Geplaatst: woensdag 30 December 2009 13:16
Hallo, Ik heb in het begin van het bestaan van deze site, toen het nog gratis was er regelmatig werk aan overgehouden. Nu is het vaak dat PGB houders al voorzien zijn, maar dit niet in hun advertentie hebben staan en je dus voor niets reageert en dan ook niets terug ziet van je "investering". Gr. Antoinette Verweij |
Geplaatst: woensdag 30 December 2009 17:38
Dank voor jullie reacties. Helaas is het een bevestiging van eerdere berichten aan mij. Is het ook wel zo dat wij een klant via deze site konden verwerven op initiatief van de klant. Vooralsnog lijkt het me handig / verstandig de klant het initiatief te laten. Doen jullie dat nu ook? |
|
Antoinette |
Geplaatst: woensdag 30 December 2009 19:37
Nee, ik laat het initiatief niet alleen aan de klant over. Als ik iets leuks aan werk zie en ik heb ruimte voor een nieuwe zorgvrager, dan reageer ik wel. Achterover leunen heeft niet zoveel zin, denk ik. Ik reageer alleen niet zo vaak meer als vroeger. Echt als het me een hele leuke opdracht lijkt. Nu kun je vaak ook dezelfde advertenties op markplaats vinden en om daarop te reageren is (nog) steeds gratis. Gr. Antoinette |
Nationale Hulpgids team |
Geplaatst: donderdag 31 December 2009 14:15
Beste Zorgaanbieders, Uit nieuwsgierigheid lezen wij mee met dit onderwerp. We willen geen antwoord geven op de vraag en ook de discussie niet beïnvloeden, maar wel iets verduidelijken. Wanneer een pgb-houder op ZoekPgbZorg staat met een advertentie en daar reageren 5 zorgaanbieders op, dan worden er 4 teleurgesteld. Dat is vervelend, maar daar kunnen wij ook niet veel aan doen. Dit werkt bij Marktplaats precies hetzelfde. Maar maandelijks vinden honderden pgb-houders een zorgaanbieder op ZoekPgbZorg, dus het systeem blijkt wel te werken. Want tegenover die honderden pgb-houders staan ook honderden zorgaanbieders die dus werk hebben gevonden. Verder zijn we de afgelopen periode hard bezig geweest om, via samenwerkingsverbanden, nog meer pgb-houders op ZoekPgbZorg te krijgen. Vanaf januari zien jullie daar naar verwachting de eerste resultaten van. Tot slot willen we iedereen een voorspoedig 2010 wensen. Het ZoekPgbZorg Team |
Antoinette |
Geplaatst: zaterdag 02 Januari 2010 22:17
Hallo team van ZoekPgbZorg, Ik dacht de beginner van deze topic toch iets anders bedoelt dat een afwijzing bij een reactie van de kant van de zorgverlener. Ik bedoelde te zeggen dat de informatie vaak niet klopt bij de advertentie van de zorgvrager en dat deze dan al vaak geruime tijd voorzien is van hulp, maar niet de moeite neemt om de advertentie te wijzigen en/of te verwijderen. Op deze manier betaal je als zorgaanbieder om te kunnen reageren op advertenties van zorgvragers, maar vaak zijn de advertenties dus niet up to date en reageer je dus eigenlijk voor niets. Om te reageren op Markplaats kost je niets, dus wanneer daar een advertentie niet klopt en je reageert, kost je dat niets extra's behalve een heel klein beetje van je tijd. Gr. Antoinette |
Ramon |
Geplaatst: maandag 24 Januari 2011 23:14
Ik vind het juist wel goed dat je moet betalen om te reageren, zo worden onzin/spam reacties vermeden. |
Geplaatst: dinsdag 25 Januari 2011 09:30
ik denk niet dat het niet aangenomen worden voor ons zorgverleners een probleem is, wel het niet reageren. Jolanda |
|
Corina |
Geplaatst: zaterdag 05 Februari 2011 13:03
Begrijp ik het nu goed dat aanbieders van zorg moeten betalen als ze reageren op een advertentie van een zorgvrager? Ik heb wel telkens de moeite genomen om even terug te reageren, ik vind dat namelijk niet meer dan normaal fatsoen. Als ik had geweten dat een zorgaanbieder moet betalen om mij een berichtje te kunnen sturen als reactie op mijn advertentie, dan had ik de advertentie direct op onzichtbaar gezet toen ik een kennismakingsafspraak met een aanbieder had gemaakt. Nu heb ik hem -in afwachting of het gesprek ook tot een succesvolle 'zorg-arbeidsrelatie' zou leiden- mijn advertentie gewoon zichtbaar gelaten. Als er betaald moet worden voor een reactie, door aanbieders, dan spijt mij dit zeer voor de mensen die in de tussentijd reageerden en dus mogelijk voor niets kosten gemaakt hebben :oops: Moet er alleen door proffesionele zorgburo's betaald worden, of geldt dit ook voor personen die hun individuele diensten aanbieden, al dan niet als ZZPer? Overigens heb ik dankzij deze site wel een héle leuke, spontane en lieve zorgverleenster gevonden, waar ik dus heel blij mee ben! Waarvoor dus wel mijn hartelijke dank aan het team van Zoekpgbzorg.nl Verder wil ik ook de andere mensen die gereageerd hebben op mijn advertentie (die nu als onzichtbaar staat en ik straks zal verwijderen), hartelijk bedanken voor hun reactie. Groetjes, Corina |
Mariëtte |
Geplaatst: zaterdag 05 Februari 2011 15:24
ik heb bij mij zoektocht naar een hulp herhaaldelijk geen reactie gehad op mailtjes naar zorgaanbieders.Zelfs niet als ik mijn persoonlijke email / telefoonnummer aan hen gaf Dit voelde ook echt als een onbeschofte behandeling omdat ik toch moeite doe iemand te vinden en daar het beetje energie wat ik nog heb ivm mijn progressieve aandoening in stop Ook worden er absurde bedragen gevraagd voor hv die je niet je pgb hv kunt betalen En twee maal heb ik een reactie gehad van mensen die eerst zeggen dat ze interesse hebben en het na een week opeens van gedachten verandert zijn (betere baan gevonden?) Ik heb dit gemeld bij het zoek pgb team en bij de personen zelf.Je stelt je toch een stukje kwetsbaar op als zorgafhanklijke Toch staan deze mensen nog steeds in de advertentielijst Als ik kwaad zou willen zou ik hun namen hier kunnen vermelden. Dit is gewoon hoe het werkt.Mensen zijn mensen zijn mensen.Of ze nou van zorg afhankelijk zijn of zorg willen verlenen. |
Pim |
Geplaatst: zaterdag 05 Februari 2011 21:03
Beste Corina, Iedereen die zorg wil verlenen moet geld betalen voor het eerste bericht naar een zorgvrager, en kan via hetzelfde onderwerp daarna gratis communiceren (nieuw onderwerp starten kost opnieuw geld). Beste Maritte, Vervelend dat u deze ervaring heeft. Het is mij onduidelijk hoe u uw advertentie heeft ingevuld en of daar alle informatie duidelijk in stond. Als ik daar van uit ga is het mogelijk dat mensen uw advertentie slechts 'scannend' gelezen hebben en pas erna goed hebben doorgelezen en toen tot een nieuw standpunt zijn gekomen. Als de advertentie onverhoopt onduidelijk was kan dit ook een meespelende factor zijn geweest. Daarnaast kunnen persoonlijke omstandigheden en herbezinning bij sommige mensen ook zeker een belangrijke rol spelen. Ik hoop dat u ondanks deze ervaringen wel een goede hulpverlener of meerdere hulpverleners (m/v) kunt vinden. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Mariëtte |
Geplaatst: zaterdag 05 Februari 2011 23:30
Hallo Pim, Mijn advertentie was/ is duidelijk. Hij is nu even onzichtbaar want ik heb een heel fijne (misschien tijdelijke helaas) hulp gewonden.Voor mij is het het belangerijkst dat iemand lekker in zijn vel zit ,licht ,vrolijk en positief ingesteld is ,verder zijn mijn eisen niet zo hoog meer. Hoe meer je zelf moet inleveren hoe lager je eisen worden.Daar help je jezelf weer het best mee Je kunt het best leren blij zijn met wat er is Inmiddels weet ik weer beter op welke typen advertenties ik beter niet kan reageren.Ik was er even uit. Je kunt toch heel veel halen uit een advertentie. Maar het blijft altijd lastig hoor met hulpverleners vind ik.Er zijn maar weinig mensen die ECHT zonder iets te komen halen bij je kunnen blijven geven/ echt helpen Veel hulp is gewoon niet helpend..maar gaat vaak meer om de persoon zelf.Daar kom je achter hoe meer afhankelijk je geraakt Ieder mens kent zijn eigen pijn/lijden.Ook hulpverleners.Ik heb er al heel wat proberen te helpen, in mijn nu 8 jarige ziekte carriëre, zonder dat ik er zelf iets mee opschoot of voor betaald werd. :) |
Annet |
Geplaatst: zondag 06 Februari 2011 17:28
Mijn mening: Het is de taak van de PGB-zorg site om zorgvragers erop attent te maken dat zorgverleners moeten betalen voor een reactie. Ik vind het ook een taak van PGB-zorg om zorgverleners die NIET reageren op een mail van de zorgvrager hierop aan te spreken. Zowel zorgverleners als zorgvragers moeten hun advertentie op onzichtbaar zetten als ze geen interesse hebben in nieuwe zorgvragen c.q. zorgaanbieders. Er zijn veel zorgverleners die "het er even bij doen", en die niet serieus zijn. Ik vind dat jammer. Ze maken het kapot voor de mensen die wél serieus bezig zijn. Hufterig gedrag mag m.i. na een waarschuwing gestraft worden. Bijv. d.m.v. een advertentie op onzichtbaar zetten. Vr. gr., Annet Hoofd hart handen |
Gast |
Geplaatst: maandag 07 Februari 2011 13:06
Beste ZoekPgbZorgers, Bedankt voor jullie tips, opmerkingen, of verbeterpunten. Op die manier kunnen we ZoekPgbZorg.nl steeds blijven verbeteren. Zoals beter communiceren dat een eerste bericht voor een zorgaanbieder een betaald bericht is. De response-ratio tussen zorgaanbieders en zorgvragers en de actualiteit van de advertenties is en blijft een continu punt van onze aandacht. We hebben hiervoor al heel veel maatregelen genomen zoals al vaker vermeld is op het forum. We streven ernaar om binnen twee maanden opnieuw met scherpere maatregelen te komen. Ook willen we dat het duidelijker zichtbaar wordt welke zorgaanbieders professioneel werken en welke niet. We willen tot slot jullie nog een tip geven: Als zorgaanbieder kun je ook aanbevelingen verzamelen waardoor je je onderscheidt en sneller een reactie krijgt. Met vriendelijke groet, Het ZoekPgbZorgTeam |
Pim |
Geplaatst: maandag 07 Februari 2011 18:32
Beste Dineke, Ik neem aan dat u met 'professioneel' werken meer doelt op in loondienst of als ondernemer dan wel als of middels een zorgbureau? Want beide zijn professionals, worden beide betaald voor hun arbeid. Zoveel vrijwilligers kom ik op deze site niet tegen, maar ik kan het mis hebben. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Annet |
Geplaatst: maandag 07 Februari 2011 20:07
Dag PGB zorg, Dank voor de reactie. Aanbevelingen op de PGB-site zullen waarschijnlijk erg in het voordeel werken, maar ik heb een website met gastenboek waarin cliënten hun ervaringen met mij in kunnen schrijven. Hoe kan ik dat aangeven op de PGB-site als mijn website niet vermeld mag worden? Ik vind het niet gepast om mijn cliënten te vragen dubbele aanbevelingen te schrijven. M.vr. groet, Annet Hoofd hart handen |
Gast |
Geplaatst: donderdag 10 Februari 2011 11:25
Beste Annet, Het is inderdaad niet toegestaan websites te vermelden in advertenties. Wel kun je in het bericht dat je verstuurt aan de pgb-houder hen hierop attenderen. Vriendelijke groet, Het ZoekPgbZorg Team |
Johanna |
Geplaatst: vrijdag 11 Februari 2011 12:30
Ik heb nu voor de tweede keer mijn advertentie betaald en over de eerste keer helemaal geen reactie gekregen, dus ik hoop nu natuurlijk wel reacties te krijgen anders vind ik het ook zonde van mijn geld. Ook het kopen van punten om te kunnen reageren vind ik raar, want veelal krijg ik reacties dat mensen geen interesse hebben, vaak na 6 of meer dagen of ik krijg reacties dat ze al voorzien zijn en vervolgens zie je de advertentie er na 2 maanden nog steeds op staan of opnieuw opstaan, reageer je dan weer blijken ze gewoon nog steeds niemand meer te zoeken. Ook vind ik dat als je na 3 dagen geen reactie hebt gekregen je zelf gewoon weer moet kunnen reageren zonder dat het je punten kost, of als iemand zegt geen interesse te hebben je een reactie moet kunnen sturen zonder dat het je punten kost. Ik vind het systeem erg duur en niet erg goed werken. Vind trouwens de laatste tijd ook niet dat er erg veel nieuwe hulpvragen geplaatst worden in mijn regio, ook wel erg jammer natuurlijk, maar daar kan je gewoon niets aan doen |
Annet |
Geplaatst: vrijdag 11 Februari 2011 21:41
Dag, Ik heb 2 keer via PGBzorg een mail gekregen van een bemiddelingsbureau met de vraag of ik voor hun wilde werken. Omdat ik netjes wil reageren dat ik geen interesse heb voor bemiddelingsbureau's moet ik betalen voor mijn reactie. Dat klopt toch niet? ZIJ hebben MIJ benaderd en niet andersom. M.vr.gr. Annet Hoofd hart handen |
Gast |
Geplaatst: woensdag 16 Februari 2011 09:58
Beste Annet, Als je geen interesse hebt, kun je altijd gratis reageren via de rode knop in de e-mail of onder het ontvangen bericht op de website. Daarnaast kun je in je advertentie aangeven dat je niet benaderd wilt worden door andere zorgaanbieders. En in jouw zoekopdracht kun je opties wijzigen waardoor je geen matchmail zult ontvangen van andere zorgaanbieders. Met vriendelijke groet, Het ZoekPgbZorg Team |
Marianne |
Geplaatst: woensdag 16 Maart 2011 11:59
Inmiddels heb ik weer drie berichten gestuurd waarop nog niet is gereageerd. Mijn idee is het volgende: wanneer er niet op een bericht wordt gereageerd (bv binnen 10 dagen) dan krijg je van Zoekpgbzorg een extra bericht. Dit zal er toe leiden, dat ZPZ meer aandacht zal besteden aan het gedrag van zowel PGB houders als zorgverleners. Ook zou standaard bij een bericht een tekst kunnen staan waarin de ontvanger erop wordt geattendeerd, dat het wel de bedoeling is antwoord te versturen. Maar het gedrag van ons allen is uiteindelijk doorslaggevend. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk