PGB, loondienst, hoe is dit wettelijk ?
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: dinsdag 29 December 2009 20:18
Hallo, Ik heb een misschien wat ingewikkelde vraag. Ik werk als huishoudelijk hulp in de thuiszorg voor 26,5 uur in de week. Vanaf 1 januari met contract, dus in loondienst. Ik werk daarnaast ook nog voor 3 PGB-houders. Bij 1 is dit alleen huishoudelijk, bij een alleen verzorging en bij een beide. Een totaal van deze PGB van 21 uren in de week. Met de PGB houders is netjes allemaal een zorgovereenkomst/arbeidsovereenkomst afgesloten met overeenkomsten van de SVB, als ook de opting-in. Ik werk bij alle PGB houders max. 3 dagen. Nu wil het geval dat ik een visum aanvraag doe voor mijn partner. Nu is me verteld dat de IND de overeenkomsten die ik heb met de PGB houders , misschien niet als loondienst worden gezien, omdat ik geen werknemerspremies afdraag. Nu is dus mijn vraag, zijn nu de zorgovereenkomsten met de PGB houders wel gewoon wettelijk goed, of zit er toch een addertje onder het gras omdat ik maar max. 3 dagen werk ? Wie weer er meer over de juridische kant van het werken voor PGB houders ? Alvast bedankt voor enige reactie. Lieke |
|
Geplaatst: dinsdag 29 December 2009 21:30
Je overeenkomsten op basis van PGB zijn óók inkomsten uit loondienst. Voor deze inkomsten zijn echter de sociale verzekeringswetten niet van toepassing. Waarschijnlijk gaat het de IND om de vraag of je structureel aan de inkomenstoets voldoet. M.i. moet het lukken als je niet alleen de contracten kunt overleggen, maar ook de loonstroken over een langere periode. Succes! Zie ook de volgende link:http://www.ind.nl/nl/algemeen/begrippen/voldoende_inkomen.asp |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk