tarief
Auteur | Bericht |
---|---|
Suzanna |
Geplaatst: donderdag 31 December 2009 11:20
hoi ik ben suusen heb inmiddels 3 aanvragen om begeleiding aan te bieden. weet eigenlijk niet wat een redelijk tarief is om te vragen, is € 15,00 redelijk? |
Pim |
Geplaatst: donderdag 31 December 2009 14:48
Beste Suzanne, Het is afhankelijk van of u het werk doet als zelfstandig onderneemster, of bij deze mensen in loondienst gaat. Als u in loondienst gaat (wat mij het verstandigst lijkt) dan heeft u aan 15 euro een heel riant uurloon. Volgens mijn informatie ligt het uurloon voor huishoudelijke hulpen afhankelijk van leeftijd en ervaring tussen de 8 en 12 euro per uur. In de zorg aan mensen met een PGB of WMO geld bovendien de regeling dienstverlening aan huis (als u direct in dienst bent bij een particulier). Meer hierover en welke voorwaarden en belangrijke punten om te weten kunt u vinden via deze weblink: http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13711&hoofdmenu_item_id=1375&rubriek_item=391837&rubriek_id=391817&set_id=2973&doctype_id=6&link_id=122550 Als u als zelfstandige gaat werken, en daarmee ingeschreven moet staan bij de Kamer van Koophandel, kunt u meer rekenen per uur. Maar daarbij moet u wel zelf zorgen voor verzekeringen, pensioen, administratie, facturen enzovoort. Hopelijk kunt u wat met deze informatie met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Gast |
Geplaatst: vrijdag 08 Januari 2010 17:08
Het valt mij (helaas) op dat MostCare bij deze en dergelijke vragen steeds weer niet de juiste c.q. onvolledige informatie geeft. Kijkt u op deze link http://zoekdienst.belastingdienst.nl/Zoekdienst/bd-nl/belastingdienst?kb_reset_basket=true&term=VAR Hier in heeft de keuze hoe uw werkzaamheden belastingtechnisch en t.a.v. van wel of geen ondernemer (willen) zijn kunt plaatsen. |
Pim |
Geplaatst: vrijdag 08 Januari 2010 21:46
Beste Gast, Wat denkt u dat de meerwaarde is van een Verklaring Arbeids Relatie (zelf door een persoon in te vullen, achteraf word dit pas gecontroleerd op juistheid, soms pas na anderhalf jaar, risico van onjuist invullen ligt bij de invuller) in de vraagstelling van degene (Suzanna) die deze vraag schreef? Mij is dat in ieder geval volstrekt onduidelijk. Ik hoop dat u mij hierin wat kunt verduidelijken wat u hiermee bedoeld. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk