Weekendtarieven
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zondag 03 September 2006 10:19
Ik heb eeb aanbod gekregen om 1 keer per maand op een jongen van 4 jaar te passen om de ouders te ontlasten Ik heb zelf geen idee wat ik hiervoor mag vragen Concreet: 4 x 1 uur rijden, totaal 400 km en dan de zorg van vrijdagmiddag tot en met zondagavond Wie kan me een hint geven en eventueel ook de splitsing werken en reiskosten. Alvast bedankt |
|
Geplaatst: dinsdag 05 September 2006 19:31
Als je vanuit het pgb bekijkt: je werkt vanuit de volgende functies: 1 etmaal logeren en 4 dagdelen ondersteuende begeleiding. hiervoor zou je voor de eerste 2x 92 euro KUNNEN vragen en voor de begeleiding overdag ook 4 keer een dagdeel ondersteunde begeleiding van ongeveer 180 totaal. dat zou samen 350 zijn. De goedkoopste logeeropvang wordt voor 200 euro gedaan, (mits het geen familie is, die wil misschien voor minder) de duurdere kosten wel 600 voor de zelfde tijd. Exclusief reisgeld! voordeel van deze situatie: je bent er alleen helemaal voor hem. 48 uur! wat het exclusief dus een dure aangelegenheid zou maken! als je een stichting was, waren er veel meer cao gebonden afspraken nodig geweest, internet site, kantoor voorzieningen, huur. dat allemaal heb je voor 1 persoon weer niet nodig. wat het weer goedkoper maakt. Het beste is om de reiskosten bij het bedrag in te berekenen. een inclusief prijs maken voor uitjes, eten en reiskosten, en andere onverwachte kosten. Moeilijk beslissen, of je nou laag of hoog gaat zitten...! wij hebben een boerderij met 12 kinderen, huren een gebouw, alles inclusief. Kosten 400 per weekend. succes ermee |
|
Corina |
Geplaatst: maandag 11 September 2006 17:04
Hallo, Ik vind dit allemaal erg gevoelig.... Weet niet wat Rob voor opleiding etc heeft maar ikvind dat je ook met de client/kind/ouders rekening moet houden. Snap de hele berekening van mevrouw die een boerderij runt. Maar..... Wat als het kind van 4 door een dure weekend opvang bijna geen zorguren voor door de week en de overige weekenden overhoudt? Merk dat de indicaties die afgegeven worden steeds minder zijn. In veel gevallen kan men het zich niet permiteren om eens per maand voor 400 euro het weekend "uit logeren te gaan". Denk dat er veel meer initiatieven moetenworden bedacht voor de weekend en logeeropvang zodat het de clienten ten goede komt. Sorry voor degenen die ik op deze manier tegen de schenen schop... Een groet van Corina (Die echt niet voor een dubbeltje op de eerste rijwil zitten maar die wel moet roeien met de riemen die ze heeft) |
Geplaatst: maandag 11 September 2006 20:49
Hoi, mijn ervaringen met het pgb zijn dat ze juist fors omhoog schieten nu ze door de jeugdzorg in friesland behandeld worden! en zelfs heel veel 5 jarigen met al een pgb. Mijn instelling is ook: niet onnodig duur. zo goedkoop mogelijk de beste kwaliteit. met de nadruk op kwaliteit. Wij huren een pand en de salarissen worden naar de wet walvis correct betaald. verzekering, ehbo wordt bij gehouden, af en toe bijscholing. een gezellige avond vor ouders en dan weer voor personeel. Wie dat goedkoper kan doen dan 400 mag mij dat uitleggen! o ja, ons personeel werkt met 1 leiding op 4 kinderen. maar ik bedoel het niet verkeert hoor! ik wil graag uitleggen hoe wij werken, want ik maak niet bepaald misbruik van het geld, integendeel mijn man en ik werken in totaal 120 uren, waarvan minder dan de helft wordt betaalt. maar je geniet gewoon van je werk, daar voor doe je het. en bewust zijn dat het geld is waar we trots en zorgvuldig mee moeten omgaan! |
|
Corina |
Geplaatst: woensdag 13 September 2006 23:58
Hoi, snap dat je t uit een ander oogpunt ziet. Wilde dat het Ciz ook een grotere indicatie af zou geven. Ik kom dus niet uit.... En ik vind het jammer dat ik mijn begeleiders ook niet royaal kan betalen. Ben blij dat jeugdzorg nu ruimere indicatie geeft voor kinderen. Groetjes, Corina |
Geplaatst: donderdag 14 September 2006 11:40
Hoi Corina, het zit hem vaak in het goed kunnen aantonen van de zorgvraag en hoe vaak die zorgvraag per week terug keert. Er zijn bijvoorbeeld ouders die voor oppas belden naar het ciz. als ze niet mee denken daar, zeggen ze gewoon sorry dat bieden we niet. en je krijgt niks! denken zei meer mee ,of je kan zelf uitleggen dat je niet oppas maar begelieding bedoelt. zo kan je een heel ander bedrag krijgen,beter oderbouwt en meer verslagen van deskundigen des te beter de afhandelingt ,veel mensen die kunnen wel iemand volledig hun in huis laten wonen en 7 dagen in de week 24 zorg daar voor laten doen. als je meer dan 2000 euro in de maand hebt, wie wil dan niet fulltime voor iemand werken? maar omdat we verschillende tarieven hanteren en de ouders zich zelf ook vaak betalen, komt het sneller op. maar menig kind krijgt per maand veel veel alleen dan mijn man als a- en b verpleegkundige kan verdienen fulltime met zijn cao! |
|
Geplaatst: woensdag 27 September 2006 10:42
Mijn zoontje van 9 gaat 2 weekenden per maand bij een kennis logeren, wij zijn uitgegaan van het bedrag dat hij per etmaal krijgt voor de logeeropvang en dat is 92 euro, daarbij opgeteld de reistijd en reiskosten (alleen de terugreis, heen breng ik hem zelf) betaal ik 103,60 per etmaal is dus 207,20 per weekend. Meer kan ook niet, want in tegenstelling tot wat ik vaak lees van anderen, krijgt mijn zoontje bij de indicatie voor kortverblijf géén extra uren OB geindiceerd! |
|
Sandra |
Geplaatst: dinsdag 17 Mei 2011 17:17
wil ik nog wel even op reageren, Kinderen met een ernstige beperking gaan ook gewoon naar 'school', een speciale met logopedie, fysiotherapie en alle andere benodigde deskundigheden om de kinderen toch zoveel mogelijk mee te geven en een prettige dagbesteding te hebben. Alleen al voor deze dagbesteding van 0900-1500 heb je 2000 euro aan PGB nodig als je dit niet in ZIN maar in geld wilt uitbetalen. Dus geen grote PGB's vergelijken met een salaris van 1 persoon die niet dezelfde continuïteit en expertise kan bieden dat gaat gewoon helemaal mank. En ja de zorgfinanciering is belachelijk. Productieuren van zorginstellingen worden niet uitbetaald omdat het zorgkantoor geen geld meer heeft. Indicaties voor logeeropvang zitten rond de 100 euro per etmaal, bijna geen enkele commerciële instelling kan het voor dat geld leveren. Frustratie alom ook bij de ouder die de zorg wil regelen. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk