beginnen met weekendopvang en oppassen
Auteur | Bericht |
---|---|
Loes |
Geplaatst: donderdag 31 December 2009 18:10
Wat, waar en hoe moet ik beginnen? Ik wil een kind thuis gaan begeleiden en ook hier in mijn eigen huis op gaan vangen! Wat moet ik allemaal regelen? zitten er veel nadelen aan? wat is een redelijk bedrag om te vragen enz?? hoop dat er iemand reageert want heb geen idee waar ik moet beginnen. vriendelijke groet, Loes |
Pim |
Geplaatst: zaterdag 02 Januari 2010 23:29
Beste Loes, Met opvang heb ik zelf geen ervaring, wel kan ik je aanraden de rekensom andersom te maken met betrekking tot je tarief. Begin dan met jezelf enkele belangrijke vragen te stellen: Betreft uurtarief: Wat is het inkomen dat ik hieruit wil halen (reken er geen inkomen van partner/ vriend of iets dergelijks in mee). Hoeveel kinderen wil ik maximaal opvangen? Wat voor zorgzwaarte maximaal? Wat verwacht ik gemiddeld aan kosten te hebben? Hoeveel uren wil ik gemiddeld gaan inzetten hierbij? Wat denk ik zal een redelijk gemiddelde hoeveelheid zijn die ik nodig heb om inclusief kosten deze mensen op te vangen? Wil ik dat als leuke buurvrouw of als professionele opvang? Betreft opvang: Welke kennis en kunde heb ik nodig voor het opvangen van kinderen met een extra handicap? Wat moet ik weten van dit kind/ puber/ baby omtrent gedrag, voeding, specifieke gewoonten, agressie? (of wil ik hier liever blanco in staan) Betreft bedrijfsrisico's Heb ik een bedrijfs-WA en andere verzekeringen nodig als ik dit professioneel aan ga pakken? => neem dan ook een rechtsbijstand met incasso voor het voorkomen van allerhande problemen. Hoe ga ik om met ziekte van mezelf of mijn klanten? Neem ik daarin risico's of ga ik voor (dure) verzekeringen. Verzeker ik me voor arbeidsongeschiktheid of neem ik dat risico? Hoe zit het met pensioenopbouw? Heel veel vragen. Als je een ondernemersplan schrijft zul je er nog veel meer tegenkomen. Echt een aanrader. Zorg wel voor je professioneel begint voor een inschrijving bij de KvK en vraag daar nog meer over wat je te weten wilt komen. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Loes |
Geplaatst: zondag 03 Januari 2010 10:17
Hallo, bedankt voor de snelle reactie. Alleen denk dat je het verkeerd begrepen hebt. Wil namelijk niet een bedrif beginnen voor opvang, maar 1 kind opvangen en dan ook niet vaak. gewoon 1x in de maand ofzo!! dus denk juist dat ik allemaal niet zo moeilijk hoef te doen met bedrijfsplannen enz.Ook ken ik het kindje al dus dat zal het probleem ook niet zijn. hoop op een nieuwe reactie . groetjes loes |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk