1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

gezinsbegeleiding

Auteur Bericht
Glenda Geplaatst: zaterdag 02 Januari 2010 18:23
Hallo,
Ik zie vnl. vragen om zorgaanbieders, die praktische hulp willen bieden.
Ook al hoort dit wel tot één van mijn taken als gezinsbegeleidster, ik ben vooral gericht op het aansturen van ouders om met de heersende problematiek om te gaan.
Is deze site dan wel überhaupt iets voor mij?

Ik ben benieuwd naar reacties en adviezen over evt. andere zoekmogelijkheden.

Glenda.
Pim Geplaatst: zaterdag 02 Januari 2010 23:35
Beste Glenda,

Er zijn zo rond de 90.000 PGB houders in Nederland. Heel wat hebben er aansturing/ hulp nodig in het gezin. Voor het gros is het moeilijk om de perfecte match te vinden met de weinige energie die zij nog vaak over hebben.
ZoekPGBZorg is slechts een van de mogelijke vindplaatsen voor uw onderneming.

Zaak dus om naast deze site ook andere plekken in de gaten te houden.
Feit is wel dat hier best veel nieuwe mensen komen die hulp zoeken. Ook begeleiding in het gezin is daar een van de onderdelen. De meeste mensen zoeken echter eerst hulp voor het kind in het gezin dat de bron van problemen is. Dat er vaak veel onderliggende problematiek bij komt is dan iets wat u als professional naar boven moet zien te halen en op zien te lossen in overleg en nauwe samenwerking met dit gezinssysteem.

Hopelijk kunt u wat met deze informatie
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.