Hoe taxivervoer verantwoorden, contract opstellen?
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: maandag 04 Januari 2010 13:38
Hallo, Mijn zoon heeft een indicatie voor vervoer. Ik heb een taxibedrijf gevonden die het vervoer van mijn zoon wil gaan verzorgen.Wat ik ga betalen uit het PGB.Maar hoe moet je dat verantwoorden en moet je ook een zorgcontract opstellen met het taxibedrijf. Of zijn de nota's die je krijgt afdoende. Ik heb hier nog geen ervaring mee.Wie kan mij op "weg"helpen hiermee. Alvast bedankt Groetjes Wilma |
|
Ad |
Geplaatst: maandag 04 Januari 2010 21:47
Dag Wilma, Zelf ben ik ook budgethouder. Ik heb zeer ernstige reuma. Daarvoor en daarom heb ik aan mijn zorgverzekeraar een machtiging gevraagd en gekregen voor taxivervoer resp. eigen vervoer. Wanneer ik met de taxi ga naar mijn zorgverleners en behandelaars bestel ik de taxi en krijg daarna de nota. Deze nota zend ik vervolgens aan mijn zorgverzekeraar en wordt dan 100% vergoed. Het eigen risico ofwel drempelbedrag per jaar voor ziekenvervoer bedraagd E 91,= voor 2010. De eigen vervoer kosten worden vergoed tegen E 0,25 per km. Je moet dan wel de afspraken kaartjes of brieven daarover meezenden ter controle. Dit schijnt een landelijke afspraak tussen zorgverzekeraars te zijn. Dus is de vraag of je het vervoer wilt regelen via het PGB of via de zorgverzekering. Dus "even uitzoeken" wat het voordeligste is..... . Wanneer je het betaald uit het PGB moet je de nota's van het taxibedrijf tenminste 7 jaar !! bewaren (moeten op verzoek en controle overlegd kunnen worden aan het zorgkantoor) en vervolgens bij de verantwoording kun je het BTW nr. of de K.v.Koophandel nr. van het taxibedrijf op het verantwoordingsformulier vermelden i.p.v. het BSN nr. van de hulpverlener...+ de daaraan uitgegeven kosten uiteraard..... groet, :wink: Ad. |
Geplaatst: dinsdag 05 Januari 2010 10:47