Hoe taxivervoer verantwoorden, contract opstellen?
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: maandag 04 Januari 2010 13:38
Hallo, Mijn zoon heeft een indicatie voor vervoer. Ik heb een taxibedrijf gevonden die het vervoer van mijn zoon wil gaan verzorgen.Wat ik ga betalen uit het PGB.Maar hoe moet je dat verantwoorden en moet je ook een zorgcontract opstellen met het taxibedrijf. Of zijn de nota's die je krijgt afdoende. Ik heb hier nog geen ervaring mee.Wie kan mij op "weg"helpen hiermee. Alvast bedankt Groetjes Wilma |
|
Ad |
Geplaatst: maandag 04 Januari 2010 21:47
Dag Wilma, Zelf ben ik ook budgethouder. Ik heb zeer ernstige reuma. Daarvoor en daarom heb ik aan mijn zorgverzekeraar een machtiging gevraagd en gekregen voor taxivervoer resp. eigen vervoer. Wanneer ik met de taxi ga naar mijn zorgverleners en behandelaars bestel ik de taxi en krijg daarna de nota. Deze nota zend ik vervolgens aan mijn zorgverzekeraar en wordt dan 100% vergoed. Het eigen risico ofwel drempelbedrag per jaar voor ziekenvervoer bedraagd E 91,= voor 2010. De eigen vervoer kosten worden vergoed tegen E 0,25 per km. Je moet dan wel de afspraken kaartjes of brieven daarover meezenden ter controle. Dit schijnt een landelijke afspraak tussen zorgverzekeraars te zijn. Dus is de vraag of je het vervoer wilt regelen via het PGB of via de zorgverzekering. Dus "even uitzoeken" wat het voordeligste is..... . Wanneer je het betaald uit het PGB moet je de nota's van het taxibedrijf tenminste 7 jaar !! bewaren (moeten op verzoek en controle overlegd kunnen worden aan het zorgkantoor) en vervolgens bij de verantwoording kun je het BTW nr. of de K.v.Koophandel nr. van het taxibedrijf op het verantwoordingsformulier vermelden i.p.v. het BSN nr. van de hulpverlener...+ de daaraan uitgegeven kosten uiteraard..... groet, :wink: Ad. |
Geplaatst: dinsdag 05 Januari 2010 10:47
Bedankt voor de reactie en de informatie. We willen het uit het PGB betalen, via de zorgerzekeraar kan het niet. Daar heb ik al eens naar geïnformeert, kwamen we niet voor in aanmerking. Ook omdat het niet om vervoer gaat naar het Ziekenhuis,maar naar vrijtijds besteding. Paardrijles voor gehandicapte kinderen. Maar als ik het goed begrepen heb is een contract met het taxibedrijf niet nodig. Groejes Wilma |
|
Zorg-Buro Voorwaarts |
Geplaatst: donderdag 07 Januari 2010 16:42
hallo Wilma Waar woon je ergens ik ken wel een bedrijf wat kinderen met een beperking vervoert, daar krijg je wel een zorgcontract is veel zekerder, beter, en goedkoper dan een taxibedrijf en het vervoer is altijd met begeleiding. Geen gedonder altijd op tijd, eigenlijk gewoon uniek. Groetjes Kelly |
Gast |
Geplaatst: vrijdag 15 Januari 2010 20:30
Vervoer mag enkel en alleen betaald worden vanuit een P.G.B. als u daar ook voor geindiceerd bent. U moet wel degelijk een zorgovereenkomst met de vervoerder afsluiten als u hem vanuit een p.g.b. betaald. Op uw contract kunt u aangeven hoe u betaald b.v. via facturering, vast bedrag e.d. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk