intakegesprek en maken hulpverleningsplan berekenen?
Auteur | Bericht |
---|---|
verborgen kracht |
Geplaatst: woensdag 06 Januari 2010 14:56
Hallo, Mag je de uren dat je bezig bent met een intakegesprek en een hulpverleningsplan berekenen of rekent het zorgkantoor dat als adminstratie? |
Pim |
Geplaatst: donderdag 07 Januari 2010 11:21
Geachte heer/ mevrouw Speelziek (Samensterk), Het declareren van een te maken zorgplan en een intakegesprek valt onder de noemer verlenen van zorg. Het is geen administratie daar u deze informatie nodig heeft om goede zorg te verlenen. Als bedrijf kunt u dit gewoon declareren onder de noemer begeleiding op uw factuur. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare P.S.: {deleted by moderator} |
Geplaatst: vrijdag 08 Januari 2010 16:06
De AWBZ maakt onderscheid tussen clientgebonden en niet clientgebonden tijd. Clientgebonden tijd omvat verslaglegging inzake wat u al noemde en is dus "declarabel". |
|
Gast |
Geplaatst: vrijdag 08 Januari 2010 18:25
{deleted by moderator} |
Pim |
Geplaatst: vrijdag 08 Januari 2010 20:54
{deleted by moderator} |
Gast |
Geplaatst: zaterdag 09 Januari 2010 16:40
{deleted by moderator} |
Pim |
Geplaatst: zondag 10 Januari 2010 14:11
{deleted by moderator} |
Silvana |
Geplaatst: zondag 10 Januari 2010 15:10
Pim, Kennis is macht, maar karakter is meer! Chapeau! m.vr.gr Silvana Schwillens-Bruinen |
Geplaatst: maandag 11 Januari 2010 18:08
{deleted by moderator} |
|
Pim |
Geplaatst: maandag 11 Januari 2010 20:42
{deleted by moderator} |
Gast |
Geplaatst: dinsdag 12 Januari 2010 02:58
@ Mostcare: ga hier toch niet verder op in. U geeft geruime tijd waardevolle adviezen. Alleen al daarom vind ik dat u zich niet hoeft te rechtvaardigen. Gr. I. Thönissen. |
verborgen kracht |
Geplaatst: donderdag 14 Januari 2010 09:52
Hallo, Bedankt voor jullie reacties. Dus ik krijg geen problemen met het zorgkantoor als ik dit wil declareren? |
Geplaatst: donderdag 14 Januari 2010 13:47
U heeft in principe niets met het zorgkantoor te maken bij PGB hulp. Het is voor Uw client gemakkelijker om één uurtarief te betalen incl. verslaglegging en begeleidingsplan. Strikt genomen gaat een intake vooraf aan het contract en valt dus buiten de contractperiode en wordt dus niet als betaling goed gekeurd. |
|
Matthijs |
Geplaatst: zondag 17 Januari 2010 20:31
Wat jij wel en niet rekent als werkuren is aan jou, niet aan het zorgkantoor. Maar het is natuurlijk wel zo netjes om aan de cliënt vantevoren te melden dat je die uren ook in rekening brengt. Ik zou als cliënt in elk geval niet blij zijn als dat niet gedaan was. Zelf breng ik zulke uren nooit in rekening, tenzij ik meer werk besteed aan het opzetten van een plan dan normaal. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk