BGVER en PV (help me aub)
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 07 Januari 2010 17:42
Beste mensen, Mag ik mijn gehele budget voor BGVER (= Begeleiding groep incl vervoer) ook gebruiken voor PV (= Persoonlijke verzorging) en dit ook als zodanig verantwoorden. Dus enkel een kruis te zetten bij PV op het verantwoordingsformulier. Het gaat om de periode 01-07-2009 t/m 31-12-2009. En luidt het antwoord anders voor het jaar 2010? Alvast bedankt voor de reacties, Anton |
|
Ad |
Geplaatst: donderdag 07 Januari 2010 18:56
Beste Anton, Volgens mij mag je je PGB volledig en alleen gebruiken voor die zorgsoorten waarvoor je geindiceerd bent. Dus wanneer je naast de BGVER ook PV hebt mag je je hele budget verdelen over de ene danwel over de beide zorgsoorten. Volgens mij, als ik het goed begrijp, mag je géén zorgkosten besteden aan zorgsoorten waarvoor je géén PGB hebt toegewezen gekregen of niet geindiceerd bent. Dus wanneer je géén PV hebt mag je op het verantwoordingsfomulier ook géén X zetten achter PV. Zou je het toch doen en de kosten daarvoor verantwoorden, dan krijg je een probleem met het zorgkantoor... Groet. :wink: Ad. |
Annemiek |
Geplaatst: donderdag 07 Januari 2010 19:11
Naar mijn weten mag het wel, je mag zelf ook meerdere functies op 1 hoop "gooien"en door elkaar gebruiken. Maar als je het echt zeker wilt weten, kun je het best per saldo even informeren. |
Geplaatst: vrijdag 08 Januari 2010 16:25
Een heel goede vraag. Bij een ZZP, en dat is ZIN, mag een cliënt "schuiven" met zijn of haar uren. Maar wie daar nu absolute zekerheid over kan geven bij uw PGB? Het Zorgkantoor? De NZA? |
|
Gast |
Geplaatst: vrijdag 08 Januari 2010 16:45
Uit een door Per Saldo uitgegeven onderwerp: "Goed om te weten / Bestedingsvrijheid: U kúnt uw pgb uitgeven aan de zorgfuncties waar u een indicatie voor hebt gekregen, maar dat hóeft niet. Binnen de AWBZ-functies kunt u ook andere zorg, hulp of begeleiding inkopen. Dus heeft u geen indicatie voor tijdelijke verblijf dan kunt u uw pgb daar wel voor inzetten. U kunt dus zelf schuiven met uw budget. Dat geeft u meer vrijheid bij het besteden van uw pgb. Nogal wat budgethouders maken hier gebruik van. Uitzonderingen: • Dit gaat niet op voor huishoudelijke hulp. Een pgb huishoudelijke hulp krijgt u via uw gemeente. Een enkele gemeenten staan het uitwisselen van functies in Wmo en AWBZ toe. Vraag uw gemeente hiernaar. • Ook mag u uw pgb niet gebruiken voor de kosten van vervoer als u daar niet voor bent geïndiceerd. • Bij een indicatie op de grondslag verstandelijke of zintuiglijke beperking of ggz (zonder verblijfsindicatie) is er geen bestedingsvrijheid met de functie ‘verpleging’. Indien nodig dient voor verpleging een aparte indicatie aangevraagd te worden. Lijkt mij voldoende informatie.... |
Geplaatst: vrijdag 05 Februari 2010 00:15
hallo, Voor 't geval deze vraag nog speelt: Deze week was ik bij 'n bijeenkomst van Per Saldo over de verantwoording over 2009. Wat "gast" schrijft werd daar als een van de belangrijke tips gegeven, namelijk dat je functies mag inkopen waar je niet voor geindiceerd bent, met inderdaad de uitzonderingen voor vervoer en huishoudelijke hulp. Het is een hele ruime uitleg dus van de bestedingsruimte die je hebt. Helaas werd niet aangegeven op de bijeenkomst waar Per Saldo alle gegeven informatie op baseert. (Welke wet-/regel) ALs ik overwoog te schuiven zou ik dat zelf graag willen weten. Je kan lid worden bij Per Saldo en de hulplijn bellen om hiernaar te vragen. En ik begreep dat sinds kort ook de SVB (ff googlen op SVB servicecentrum PGB) als taak heeft gekregen budgethouders informatie en advies te geven over alles wat met PGB te maken heeft, dus twee telefoonnummers waar je hierover advies kan vragen. Bij de bijeenkomst werd ook ingegaan op wijzigingen in 2010. Er werd niet aangegeven dat de regel afgeschaft is, dus ik vermoed dat ook in 2010 schuiven mogelijk blijft. Maar voor de zekerheid zou ik dit toch even navragen. Succes! |
|
Gast |
Geplaatst: vrijdag 05 Februari 2010 11:35
Je mag ook gewoon in 2010 schuiven! |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk