tarief zorgbemiddeling
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 14 Januari 2010 21:39
Hey, Ik heb een vraag wat het maximaal tarief bedraagt voor bemiddeling als je een particulier thuiszorg bureau runt en een andere zorginstantie benaderd jou omdat ze gebruik willen maken van je diensten. ? Zijn hier vaste richtlijnen voor? groet, Jk |
|
Pim |
Geplaatst: vrijdag 15 Januari 2010 22:43
Beste JK, Ik heb geen direct antwoord op uw vraag. Misschien is marktonderzoek (dus kijken wat anderen hierin doen) handig? Het is iets wat verstandig is met enige regelmaat te doen om te weten of uw tarieven nog steeds zo scherp danwel marktconform zijn. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Conny |
Geplaatst: dinsdag 19 Januari 2010 09:44
Ik heb zelf ook een zorgbemiddelingsbureau en wij hanteren ene bemiddelingstarief tussen de 7,50 en 10 euro per uur |
Annet |
Geplaatst: vrijdag 22 Januari 2010 18:30
Ik heb gehoord dat er dit jaar nog een keurmerk wordt gegeven aan de betere bemiddelingsbureau ´s. Heel terecht omdat sommige bureau´s én administratie én bemiddeling doen, wat natuurlijk erg fraudegevoelig ligt. Ik heb ook via via gehoord dat er per cliënt niet meer dan €250,- per jaar mag worden uitgegeven aan bemiddeling. Meer info is te vinden bij Per Saldo. Overigens vind ik €10,00 bemiddelingskosten wel heel erg veel. Ik ken bureau´s die €4,00 - €5,00 per uur vragen aan bemiddelingskosten. Annet |
Liesbet |
Geplaatst: dinsdag 16 Februari 2010 21:16
Ik werk zelf via een bemiddelingskantoor, en zij vraagt aan alle collega's 10% van wat je per uur verdiend. Daarbij vraagt het bureau ook aan de instellingen bemiddelingskosten per uur. Voor particulieren heeft het bureau weer een ander dagtarief. Vooral bij deze laatste groep benik mijn vraagtekens gaan zetten, want voor wie sta je in het geval er een conflict is, ik betaal voor ondersteuning, denk ik dan, maar dat zal de andere partij ook vinden. Je snapt natuurlijk dat ik bezig ben om geheel zelfstandig op zoek te gaan naar klanten. :idea: |
Petra Gabriele |
Geplaatst: woensdag 03 Maart 2010 12:40
Ik werk ook via bemiddelingskantoor. Deze vraagt van de zorgaanbieder € 1,50 excl. BTW per gwerkte uur. Ook de zorgvrager komt bij hun goedkoper van af. Het is nu die vraag voor wat bepaalde bemiddelingskantoren zo veel geld van de zorgaanbieder en de zorgvraager vorderen. :D :roll: |
Liesbet |
Geplaatst: woensdag 03 Maart 2010 21:45
1.50 per uur afdragen lijkt niet veel, maar ik weet niet wat je via dit bureau verdiend. Het bureau via welke ik werk is erbij gebaat redelijke vergoedingen af te dingen want dan vangt zij ook meer. Maar nu het rustig is met aanvragen is er ook weinig wat ze doet om werk te krijgen voor hij ingeschreven klanten, terwijl ze wel in haar contract heeft bedongen dat deze klanten geen ander bureau's mogen aandoen en niet direct daar mogen gaan werken met die instelling waar zij een contract mee heeft. Ze heeft deze contracten met beide partijen bedongen. Op dit moment dus een soort monopolie. Helaas zijn dat dingen waar je als net beginnende onzekere zzp-er/freelance helemaal geen rekening mee houd op het moment dat je zoekend bent. :oops: Stom ja. Persoonlijk denk ik dat er toch een beetje een soort wildgroei is ontstaan, ofwel er zouden eigenlijk regels moeten zijn voor bemiddelingsbureau, wat wel en niet mag. Wat hun rechten maar ook plichten zijn, en wat je kunt doen als je niet tevreden over je bureau en bij wie je dan terecht kan. :wink: |
Petra Gabriele |
Geplaatst: woensdag 03 Maart 2010 22:35
Hoi Deze bemiddelingskantoor betaald een goede tarief. Dit is er natuurlijk afhankelijk van jij diploma en ervaring. Verder kan ik hier over alleen zeggen dat de cliënt en de zorgaanbieder tevreden zijn. Wat er ook belangrijk in de tijd van vandaag is dat het gaat naar alle samen en niet een voor alle. Voor mij persoonlijk is er ook van belang dat het de eerste adres sinds mijner emigration, 5 jaar, is dat iedere mens waardevolle omgang krijgt. In Nederland is de wind voor buitenlanders niet alleen hard aan het waaien maar ook nog er erg koud. Ik ben er nog altijd over mij salaris tevreden geweest. Ik hoeve niet met geweld rijk te worden. Voor mij is van belang voor mijn kwalitatieve werk ook kwalitatieve betaling te krijgen. Ook houd deze kantoor van verantwoording. Als een zorgvrager in bezit is jij te misbruiken, wat er veel aan de beurt is, krijgt jij altijd steun van de kantoor. Dat heet jij krijgt er ook wat voor terug. groetjes |
Matthijs |
Geplaatst: donderdag 04 Maart 2010 12:36
Beste P.G. Schaffer, Je zegt: 1,50 excl. BTW - maar zorg is vrijgesteld van BTW..? Als ze daar BTW inhouden zit er iets niet goed. Zou ik even achteraan gaan. |
Petra Gabriele |
Geplaatst: donderdag 04 Maart 2010 13:40
Beste mwolters De bemiddelingskosten zijn € 1,50 per uur excl. BTW en de verzorgings- en verpleegingskosten zijn vrij van BTW. Sorry dat ik niet duitelijk vertelt heb. |
Emile & Mireille |
Geplaatst: zaterdag 06 Maart 2010 10:51
Hallo Liesbeth en anderen. Volg deze discussie en wil even reageren. Een bemiddelingsbureau mag geen eisen stellen wbt. voor wie je wel of niet werkt. Als zzp er ben je eigen baas. Eigenlijk zijn zij bij jou in dienst. Je betaalt hen voor geleverde diensten,nl. bemiddeling. Als zij eisen aan jou gaan stellen worden ze werkgever voor de belastingdienst. Is mooi kunnen ze direkt je belasting betalen voor je. Moet natuurlijk niet gebeuren ben je je voordelen als zelfstandige direkt kwijt. Steeds weer proberen bureau's eisen aan je te stellen die ze niet mogen stellen. Ze verdienen vaak voor een minimum aan werk [ de goede bureaus daargelaten] vaak veel dubbel geld. Ga maar na, uitgaande van een dienst van 12 uur x 2,50 + bijv. 12 uur x 2,50 van de client = 60 euro. Dit zijn nog lage tarieven. Een bureau heeft snel tot zeker 100 zzp ers en 10 tallen tot 100en clienten. Het gaat dan om 1000en tot 10000en euro's per dag. Vaak pgb geld. Ik ben zelf al jaren zzp zorgverlener en binnen het gezin pgb ontvanger en weet dus waarover ik praat. Zorg dat je als zorgverlener profesioneel bent, verzorg je scholing en sluit je aan bij het keurmerk dan ben je minder afhankelijk van bureau's. Werk aan een netwerk. Nogmaals er zijn zeer goede bureaus, maar ook deze stellen soms eisen aan je die eigenlijk niet mogen dat sluipt er soms in. Als eigen baas is het grote voordeel dat je nee kan zeggen. Vr.Gr. Emile. |
Marleen |
Geplaatst: vrijdag 19 Maart 2010 08:58
hallo iedereen, Ik ben net begonnen met een pgb advies en bemiddelingsbureau. nu lees ik hier dat er vaak gebruik(misbruik) word gemaakt via een bemiddelingsbureau. Ook ik heb dat veel meegemaakt en vind het niet terecht dat het wordt bekostigd uit het pgb.(bemiddeling mag ook niet betaald worden uit het pgb) zelf hanteer ik dat alle zorgverleners vrijblijvend hun cv kunnen opsturen en alleen als er een match is dan krijg de zorgverlener een eenmalige factuur voor deze bemiddeling. maar dat moet deze zorgverlener dan zelf betalen en niet van uit het pgb. |
Zorgvuldig bemiddelen met Care |
Geplaatst: maandag 04 April 2011 23:00
Hallo ik ben zzp ik ga zelf bemiddel in de zorg wie weet wat ik per uur mag vragen. H. Aside |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk