1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Bezwaar tegen indicatiebesluit

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: zondag 17 Januari 2010 15:35
Wij hebben verleden week de indicatie gekregen die naar het zorgkantoor gaat, voor ons vijfjarig dochtertje, nu zien wij dat een aantal vragen met nul zijn aangevinkt, terwijl wij duidelijk aangegeven hebben, dat er sprake is van een bepaalde problematiek, de indicatie zou op 1 februari ingaan. En er is wel een indicatie afgegeven, maar veel minder dan dat er in eerste instantie op gerekend was, nu kan ik in bezwaar, maar nu hoor ik, dat dan alles stopgezet gaat worden, en ik weer van voor af aan moet beginnen... Want we willen wel graag dat de hulp die wel geindiceerd is, in ieder geval gaat starten. Wie weet hier iets over????
Elly Geplaatst: dinsdag 19 Januari 2010 09:28
In de folder van het CIZ staat: "Zolang de procedure voor bezwaar of beroep loopt, geldt het indicatiebesluit waartegen u bezwaar maakt."
Met andere woorden, u kunt een bezwaarschrift indienen, intussen wordt de zorg die wel geindiceerd is uitbetaald door het zorgkantoor en kunt u deze zorg gewoon inkopen.
Houd wel rekening met de termijn, binnen 6 weken moet het bezwaarschrift binnen zijn. Er zijn ook een aantal regels aan verbonden, wat betreft inhoud.
Op de site van Per Saldo (www.pgb.nl) of Mezzo (www.mezzo.nl) zijn brochures te vinden met uitleg en voorbeelden.
Gast Geplaatst: dinsdag 19 Januari 2010 11:41
Dank je wel, dan ga ik nu onmiddelijk in
de pen...

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.