PGB of ZIN
Auteur | Bericht |
---|---|
Sharon |
Geplaatst: zondag 17 Januari 2010 16:06
Hallo allen, Momenteel ben ik volop bezig met het oprichten van een woonvoorziening voor verstandelijk gehandicapten. Ik probeer voor mijzelf duidelijk te maken wat ik het beste kan vragen aan de toekomstige cliënt. ZIN of PGB of een combi daarvan. Aangezien het hun woning word met 24-uur zorg, wilde ik gaan voor ZIN. Ik wil ouders niet opzadelen met het papierwerk dat komt kijken bij PGB. Ze moeten volledig de zorg kunnen overlaten aan de stichting. Daarnaast vraag ik mij af hoe ik de zaken omtrend personeel het beste kan regelen. Heeft iemand hier ervaring mee en kan diegene mij uitleg geven :?: met vriendelijke groet, Sharon |
Sharon |
Geplaatst: zondag 17 Januari 2010 16:07
Alle info is trouwens welkom! |
Geplaatst: maandag 18 Januari 2010 13:05
Om hulp te kunnen verstrekken op basis van ZIN moet de stichting een AWBZ erkenning hebben. Nadere info hierover kun je bij het zorgkantoor vragen. Zonder erkenning kun je alleen werken op basis van PGB. |
|
Pim |
Geplaatst: dinsdag 19 Januari 2010 10:59
Beste Sharon, Het is een hele klus om de WTZI erkenning die je nodig hebt om Zorg in Natura te mogen leveren te verkrijgen. De gemiddelde termijn om deze aanvraag gehonoreerd te krijgen is rond de 9 maanden (met uitschieters tot 15 maanden). Er zijn daarnaast vele voorwaarden waar je aan moet voldoen zoals een raad van toezicht, AGB-code, Vecozo, enz. Daarnaast moet je dan ook nog inschrijven op aanbestedingen en zorgen dat je daarmee een budget binnenkrijgt. Ook daar zijn vele voorwaarden aan verbonden. Op de LinkedIn groep Ondernemen in de Zorg is Ernst Blok al maanden bezig met de benodigde erkenning te verkrijgen en heeft hier enkele malen updates over geschreven. Het is misschien handig om daar wat informatie over in te winnen. Ondernemen in de zorg groep op LinkedIn http://www.linkedin.com/groups?home=&gid=92579&trk=anet_ug_hm PGB daarentegen is iets waar je direct mee aan de slag kunt. Het is wel een andere manier van werken, waar je uiteraard maandelijks moet factureren. Met betrekking tot je vraag over personeel heb ik niet echt duidelijk waar je op doelt. Is het personeel werven/ aannametraject, administratie bijhouden, scholing, roosteren, contracten opstellen of het correct inschatten van de hoeveelheid personeel dat je nodig hebt en het daarbij meespelend budget? met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
We Care 4 U |
Geplaatst: woensdag 24 Maart 2010 10:09
Beste Sharon, Wat betreft de ZIN of PGB, zie de reactie van Pim. Mijn advies is wat dat betreft begin op basis van PGB en kijk daarna samen met je klanten of je het naar ZIN om laat zetten op termijn. Wat betreft je vraag over je personeelsbeleid daar wil ik je best het een en ander over vertellen. Heb ik veel ervaring mee. Maar je opmerking is nu nogal breed. Maak het iets meer concreet en ik voorzie je graag van informatie. Groeten Jasper Broekhuis We Care 4 U. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk