klopt dit?
Auteur | Bericht |
---|---|
Gail |
Geplaatst: dinsdag 19 Januari 2010 09:43
ik ben bezig zelf dagbesteding op te zetten, en vroeg dus om advies bij me werkgever die zij: ook al hebben ze een pgb ze moeten worden doorverwezen via jeugzorg of een speciale arts, en dat ze geen particulieren als mij zouden aannemen. nou zie ik dat best veel studenten doen wat ik wil gaan doen. als je een klant hebt en ik sta ingeschreven kvk en wet met de kinderen te werken moet dat toch geen probleem zijn. |
Elly |
Geplaatst: dinsdag 19 Januari 2010 10:10
Gail, Je vraag staat erg rommelig en onduidelijk beschreven. Ik heb je profiel eens bekeken en je hebt denk ik een ideaalbeeld van wat je zou willen doen wat niet realistisch is. Verdiep je eerst eens in het PGB, wat mensen echt voor zorg nodig hebben. Dat is geen uit eten, wokken, pretparken enz. Bovendien: 'wie gaat dat betalen?' Let ook eens op je taalgebruik, dit wekt zo geen vertrouwen. Indien je er zelf moeite mee hebt om goed te formuleren kan je het evt. door iemand anders laten nalezen en corrigeren. |
Gast |
Geplaatst: dinsdag 19 Januari 2010 10:14
ja bedankt voor je mening en succes verder. |
Pim |
Geplaatst: dinsdag 19 Januari 2010 11:21
Beste Gail, Het is waarschijnlijk uw bedoeling om met een op een begeleiding van kinderen met PGB de ouders te ontlasten. U wilt dit doen door leuke activiteiten aan te bieden maar u geeft niet de indruk af dat u weet hebt waar echt behoefte aan is bij deze doelgroep. Ik zou u willen aanraden om u te verdiepen in waar PGB voor ingezet mag worden. Begeleiding is bedoeld voor activiteiten die het normale functioneren bevorderen, maar door handicaps of ziekte moeilijker gaan. De handicaps van kinderen met PGB zijn fors te noemen als ze grote budgetten hebben. Het is dan ook maar de vraag of uw aanbod aan zal sluiten bij wat mogelijk is. Bovendien heb ik uit eigen ervaring dat ouders niet snel geneigd zijn om iemand die ze niet kennen/ vertrouwen zomaar hun kinderen mee te geven voor leuke activiteiten. Daarnaast mogen de ouders wel de begeleiding van het PGB betalen, maar uit eten gaan (de kosten van de maaltijd) niet, evenals de entreegelden van een pretpark. Dit valt onder wat een ouder normaal gesproken ook betaald voor een kind als het geen handicap heeft. Het is dus wel mogelijk om dit soort activiteiten aan te bieden, maar het zal een hele klus worden om dit zo te presenteren dat ouders met PGB er inderdaad ook gebruik van willen maken. Zoals eerder hier al gemeld is de indruk die u wekt bij mensen dus van doorslaggevend belang. Mensen moeten echt een goed gevoel erbij hebben dat u echt graag hen verder wilt helpen. Nu wekt u (althans op mij) de indruk dat u op kosten van een ander leuke dingen wilt doen, toevallig dan ook met een kind van hen. (Dit klinkt misschien wat rot, maar zo komt het wel over) met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Gail |
Geplaatst: dinsdag 19 Januari 2010 11:56
Even voor de duidelijkheid voor de mensen hierboven, ik werk nu zelf ook op een zorgboerderij en daar doen we alleen maar leuke dingen met de kinderen. en nee ik ben niet uit op het geld van de ouders, het is geen geld van de ouders maar van het rijk. ik wil me niet aangevallen voelen maar het komt over als of ik niets geef om de kinderen en alleen om geld, ik doe de opleiding en me werk met hard en ziel. jij adverteert hier ook voor pgb dus we zitten in het zelfde shuitje dus ga mij niet afbeelden als boeman, ik weet dat de concurentie hard is. alle logeer opvangen doen leuke activiteiten en lekker eten met de kinderen dus waarom ik niet? volgende keer als 1 van mij collega's weer zo een advertentie plaats moet je de vraag goed lezen en dan antwoord geven OP DE VRAAG EN NIET GAAN AF kraken daar ben ik niet voor geboren. |
Elly |
Geplaatst: woensdag 20 Januari 2010 10:42
Beste Gail, Het is zeker niet als aanval bedoeld, maar als opbouwende kritiek dus doe er je voordeel mee. Leuke dingen doen met kinderen kan ook op andere manieren dan pretparken bezoeken. Voor lekker eten hoef je niet uit eten te gaan. Wat je vraag betreft, die is me nog steeds niet helemaal duidelijk. |
Gail |
Geplaatst: woensdag 20 Januari 2010 11:03
Ik weet wat ik bedoel en als jij me niet kan helpen reageer dan niet ! er zijn genoeg logeer weekenden die leuke dingen doen met kinderen o.a pretparken en uit eten ( check internet) dus eerst onderzoeken voordat je mij aanspreekt op wat ik wil doen. iedereen werkt anders hier dus ik mag ook. en ik heb al leuke reactie van ouders gehad op mijn advertentie op div sites dus wat begrijp je niet. laat de mens in zijn/haar waarde en concentreer je op je eigen werk. je hoeft mij niet te helpen, ik heb jou hulp niet nodig. |
Pim |
Geplaatst: woensdag 20 Januari 2010 19:55
Beste Gail, Ik snap dat u zich mogelijk aangevallen voelt door mijn tips. Het was niet als aanvallend bedoelt maar ik probeerde slechts weer te geven hoe het op mij overkomt om u verder te helpen. Sec ingaand op uw vraag: U mag klanten met PGB dagbesteding aanbieden. Iedereen mag dat. Daar is (nog) geen speciale registratie of opleiding voor vereist. Voor de versie Zorg in Natura (wat uw werkgever waarschijnlijk verzorgt) is wel een verwijzing nodig/ indicatiestelling van een arts. Uw werkgever is dus wel correct door dit te vermelden. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk