arbeidsongeschiktheidsverzekering
Auteur | Bericht |
---|---|
Doortje |
Geplaatst: dinsdag 26 Januari 2010 22:03
Hallo, Welke AOV heb je? Ben je tevreden? Heeft het een goede dekking? Wat kost deze verzekering je per maand? Dit is wel interessant lijkt mij, voor de ZZP-ers op deze site. Ben benieuwd welke Arbeidsongeschiktheidsverzekering voor zelfstandigen de beste is..... |
Pim |
Geplaatst: dinsdag 26 Januari 2010 23:31
Welke de beste is ligt volledig aan in welke situatie je terecht komt als je deze nodig hebt. Er zijn talloze AOV's. Belangrijkste kenmerken die er beschikbaar zijn: Termijn - 5 jaar lang uitbetalen (bij 35% of bij 80% arbeidsongeschiktheid) - Tot aan pensioenleeftijd uit betalen - Tot aan overlijden uitbetalen Dekking - Pas bij 35% arbeidsongeschiktheid uit gaan betalen - Pas bij 80% arbeidsongeschiktheid uit gaan betalen - (meeste) pas na een of meer maanden gaan uitbetalen. Vergoeding - Vaste lasten + 500 euro leefgeld per maand - Vast bedrag per maand - Vast bedrag met indexering per maand Ander of vergelijkbaar werk - Passend werk (dus omscholing wel mogelijk en mogelijk ook noodzakelijk) - Werk dat van gelijke aard en inhoud is. Uiteraard zijn er nog vele nuances en zijn daarom de prijsverschillen ook enorm. Prijzen variërend tussen de 400 en 2500 euro per maand heb ik gezien. Grotendeels afhankelijk van de dekking, vergoeding en termijn. Maar ook erg ondoorzichtelijk en moeilijk vergelijkbaar. Het lijkt mij dus ook erg moeilijk om te vergelijken hier wat de beste is. Het ligt ook voor een groot deel aan je eigen wensen. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Zorgbureau Aanbieder BV |
Geplaatst: donderdag 28 Januari 2010 15:28
hebzelf, inmiddels al weer 4 jaar, een verzekering lopen via Fortis Deze waren duidelijk de goedkoopste In vergelijking met Interpolis scheelde me dit zowat 4000 Euro op jaarbasis ,terwijl voorwaarden nagenoeg gelijk waren Maar alles blijft afhankelijk van je wensen en mogelijkheden, duur blijft het. |
Marianne |
Geplaatst: zaterdag 30 Januari 2010 18:36
Ik ben aangesloten bij ZZP Nederland, om zodoende op verschillende punten gebruik te kunnen maken van collectieve verzekeringen. Kijk daar maar eens. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk