1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Zit ik hier nu goed met mijn aanbod??

Auteur Bericht
Judith Geplaatst: woensdag 27 Januari 2010 10:32
Hallo, ik ben Judith en sta op deze site omdat ik graag activerende begeleiding geef.
Nu kom ik regelmatig advertenties tegen van ouders waarbij je uit een wirwar van informatie moet zien te halen wat ze nu eigenlijk zoeken. Het valt me daarbij op dat ze het gebruik maken van iemands expertise eigenlijk nog het minst belangrijk vinden. Het gaat vaak om oppassen, halen of brengen of toezicht houden. Vaak houdt ieder gesprek op als het om het uurtarief gaat. De meesten zijn dan toch op zoek naar studenten die voor een veel lagere prijs klusjes uit handen nemen.
Ben ik dan gewoon op de verkeerde site terecht gekomen of hoe zit dat?
Anneke Geplaatst: woensdag 27 Januari 2010 11:30
Hoi Judith,
ik weet niet of je via deze site werk zult gaan vinden, maar ik denk dat je niet direct de moed moet opgeven.
Natuurlijk zijn er budgethouders die graag zo goedkoop mogelijk uit zijn, maar er zijn er ook genoeg die voor kennis en ervaring gaan en dus wel degelijk bereid zijn om wat meer te betalen.
Pim Geplaatst: woensdag 27 Januari 2010 11:36
Beste Judith,

Op deze website komen veel mensen van verschillende komaf. Sommige mensen zijn mondig en anderen hebben veel uitzoekwerk gedaan. Bovendien is niet iedereen even vaardig en heeft niet iedereen hetzelfde intelligentieniveau.
Helaas zijn er ook mensen die niet goed op de hoogte zijn van redelijke tarieven.

Als ik uw verhaal lees bekruipt mij het gevoel dat u mogelijk alerter moet zijn op welke hulp mensen willen krijgen. Daar eerst navraag over doen en dit proberen helder te krijgen via berichten over en weer alvorens u in gesprek gaat. Mensen hebben per slot van rekening uw hulp nodig.
Ook helder krijgen of mensen werkelijk al een PGB hebben of voldoende eigen middelen om de hulp te kunnen betalen.
Misschien helpt het daarnaast om duidelijk te verwoorden naar de potentiële klant welke grote meerwaarde uw hulp heeft.
Diverse kinderen die ik in begeleiding heb zien mij ook als oppas. Maar zowel de ouders als ikzelf weten dat een gewone oppas niet de begeleiding kan bieden die ik wel bied.

Kan u hier wat mee?
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Judith Geplaatst: woensdag 27 Januari 2010 15:51
Het is waar om niet meteen de moed te laten zakken natuurlijk, doe ik ook niet!
Ik begon alleen te twijfelen of ik wel goed zat. Bovenstaande gelezen te hebben, denk Ik dat ik op deze site nog steeds goed zit, maar ik zal inderdaad wat beter moeten navragen waar precies de hulpvraag ligt. Bedankt Pim, wederom, want ik heb vorige keer ook al zo'n goed antwoord van u gekregen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.