1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Factuur opstellen

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 27 Januari 2010 13:36
Hallo allemaal,

Sinds kort werk ik als bijna afgestudeerde student via het PGB bij 1 cliënt. Ik ben in loondienst bij de ouders van de cliënt, en er is een arbeidscontract opgesteld. Nu wil ik mijn eerste factuur opsturen, maar ik weet eigenlijk niet hoe ik dit het beste kan doen. Wat moet er in staan? Met welk (gratis) programma is dit het beste te maken? Hoe ziet een factuur er qua vormgeving bij jullie uit?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen!
Elly Geplaatst: woensdag 27 Januari 2010 15:34
Als je een arbeidsovereenkomst hebt met de zorgvrager volstaat het om een declaratieformulier in te vullen. Dit is te downloaden op deze site onder het kopje: werken via pgb - formulieren. Ik raad je aan om zelf een copie te bewaren.

Indien je als freelancer werkt zal je een factuur op moeten stellen.
De eisen hiervoor zijn te vinden op de site van de Kamer van Koophandel en heb ik hieronder geplakt..

Waar moeten facturen aan voldoen?
Nummer uw facturen doorlopend en opeenvolgend. Op uw factuur moet staan:
•de factuurdatum;
•een uniek factuurnummer;
•uw btw-identificatienummer;
•de naam en het adres van uw bedrijf;
•de naam en het adres van uw klant;
•de hoeveelheid en de aard van de geleverde goederen of de omvang en de aard van de verrichte diensten;
•de datum waarop de levering of dienst heeft plaatsgevonden of is voltooid, of de datum waarop een vooruitbetaling is gedaan voorzover die verschilt van de factuurdatum;
•de prijs exclusief btw;
•het te betalen bedrag aan btw;
•het bedrag inclusief btw;
•uw registratienummer bij de Kamer van Koophandel.
Geplaatst: woensdag 27 Januari 2010 16:18
Bedankt!
Geplaatst: donderdag 04 Februari 2010 19:23
Naar aanleiding van het gegeven antwoord nog even het volgende.
Voor geleverde verzorgende diensten hoeft geen BTW te worden berekend.
Deze zijn BTW-Vrij.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.