stoppen met mijn reguliere baan en dan
Auteur | Bericht |
---|---|
Mark |
Geplaatst: zondag 31 Januari 2010 12:59
Hallo, Ik zit er over te denken om te stoppen met mijn reguliere baan en een carriere-switch te maken. Werken PGB-begeleider lijkt mij een mooie en afwisselende baan. Momenteel ben ik nog in loondienst bij mijn werkgever en is dus alles goed geregeld. Bijvoorbeeld pensioen, doorbetaling bij ziekte, eindejaarsuitkering etc. Ik heb al veel gelezen over het werken als PGB-er, maar dit is me nog niet helemaal duidelijk. Hoe kan ik dit het beste regelen en waar moet ik dan aan denken. Volgens mij moet ik dit bij mijn uurloon op rekenen en dan opzij leggen. Klopt dit? Of zijn er nog andere mogelijkheden om ervoor te zorgen dat ik later als ik oud ben ook nog wat geld binnen krijg. Als ik in loondienst bij iemand ga werken, ben ik dan ook verzekerd en wordt er dan ook ziekenfondspremie e.d. afgedragen? Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen, want ik ben al verschillende antwoorden tegen gekomen. Bedankt, Mark |
Geplaatst: dinsdag 02 Februari 2010 11:18
In het contract (vast bedrag per maand) kan je afspreken dat bij ziekte wordt doorbetaald. Pensioenopbouw is ook geen probleem. Per 13 gewerkte uren is er een uur vakantiegeld. Het verstandigste is dat de zorgaanbieder dit doet via de SVB dan worden direct de verschuldigde premies ingehouden en krijg je een netto loon uitgekeerd. (salarisstoken, jaaropgave etc.) Een tip: bespreek wederzijds een proefperiode en opzegtermijn. dit kan voor beide partijen vervelende situaties voorkomen |
|
Geplaatst: dinsdag 02 Februari 2010 12:14
"Pensioenopbouw is ook geen probleem" Dat zul je zelf moeten regelen. Tip: Als je nu bij de PGGM zit kun je een periode je pensioenopbouw vrijwillig daar voortzetten. Als het allemaal niet blijkt te gaan zoals je hoopt, kun je weer in loondienst gaan werken, zodat je geen pensioenbreuk hebt. Er verandert van alles op het gebied van pensioenen en de ervaring leert, dat degenen met een pensioenbreuk de hoofdprijs betalen. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk