menzis
Auteur | Bericht |
---|---|
Monique |
Geplaatst: donderdag 04 Februari 2010 13:19
Hallo ben sinds 1 jan2010 begonnen als pgb huishoudelijkhulp de mensen waar ik voor werk zijn een contract aangegaan met menzis. in het contract staat dat elke 4 weken het loon aan mij betaald word . nu blijkt dat menzis de administratie niet op order heeft voor de pgbhulpen en de betalingen nog niet kunnen na komen . komt de dus op neer dat we een maandloon achter gaan lopen dus januari word eind februari pas uitbetaald . de mensen waar ik werk hebben inmiddels deze week het contract verbroken met de menzis in overleg met mij en ze gaan mij nu zelf uitbetalen . moet ik dan ook zelf facturen gaan maken en me laten inschrijven bij de kvk ? heb nml nog een pgb adres die mensen blijven wel gewoon bij menzis . zijn er nog meer mensen die via de menzis uitbetaald krijgen en ook via de pgb houder zelf ? mvg |
Geplaatst: donderdag 04 Februari 2010 15:52
U kunt een contract downloaden van de SVB-side. Dit met opdrachtgever afsluiten. U hoeft zich binnen het PGB werk niet te laten inschrijven bij de kamer van koophandel. Uw loon valt dan onder overige inkomsten op het belastingformulier. Als U op meer dan 3 dagen per week werkt bij dezelfde opdrachtgever komt U verplicht in loondienst mét alle werknemersverzekeringen. In beide gevallen kunt U een contract downloaden van de SVB om dat vervolgens af te sluiten. Als U in een jaar kunt voldoen aan de eisen voor fiscale vrijstellingen als freelancer is het zinvol om U te laten inschrijven en bij de belasting een VAR te vragen. Deze eisen gaan vooral over het aantal verschillende opdrachtgevers per jaar en het aantal uren, dat U als freelancer feitelijk werkt. |
|
Monique |
Geplaatst: zondag 07 Februari 2010 22:59
heel erg bedankt voor je reactie het is me nu wel duidelijker geworden de menzis heeft ondertussen tog wel betaald . hoop dat het in de toekomst beter gaat |
Sandra |
Geplaatst: donderdag 11 Februari 2010 15:51
hallo nou ik heb mijn loon van december nog niet eens ontvangen groetjes sandra |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk