menzis
Auteur | Bericht |
---|---|
Monique |
Geplaatst: donderdag 04 Februari 2010 13:19
Hallo ben sinds 1 jan2010 begonnen als pgb huishoudelijkhulp de mensen waar ik voor werk zijn een contract aangegaan met menzis. in het contract staat dat elke 4 weken het loon aan mij betaald word . nu blijkt dat menzis de administratie niet op order heeft voor de pgbhulpen en de betalingen nog niet kunnen na komen . komt de dus op neer dat we een maandloon achter gaan lopen dus januari word eind februari pas uitbetaald . de mensen waar ik werk hebben inmiddels deze week het contract verbroken met de menzis in overleg met mij en ze gaan mij nu zelf uitbetalen . moet ik dan ook zelf facturen gaan maken en me laten inschrijven bij de kvk ? heb nml nog een pgb adres die mensen blijven wel gewoon bij menzis . zijn er nog meer mensen die via de menzis uitbetaald krijgen en ook via de pgb houder zelf ? mvg |
Geplaatst: donderdag 04 Februari 2010 15:52
U kunt een contract downloaden van de SVB-side. Dit met opdrachtgever afsluiten. U hoeft zich binnen het PGB werk niet te laten inschrijven bij de kamer van koophandel. Uw loon valt dan onder overige inkomsten op het belastingformulier. Als U op meer dan 3 dagen per week werkt bij dezelfde opdrachtgever komt U verplicht in loondienst mét alle werknemersverzekeringen. In beide gevallen kunt U een contract downloaden van de SVB om dat vervolgens af te sluiten. Als U in een jaar kunt voldoen aan de eisen voor fiscale vrijstellingen als freelancer is het zinvol om U te laten inschrijven en bij de belasting een VAR te vragen. Deze eisen gaan vooral over het aantal verschillende opdrachtgevers per jaar en het aantal uren, dat U als freelancer feitelijk werkt. |
|
Monique |
Geplaatst: zondag 07 Februari 2010 22:59
heel erg bedankt voor je reactie het is me nu wel duidelijker geworden de menzis heeft ondertussen tog wel betaald . hoop dat het in de toekomst beter gaat |
Sandra |
Geplaatst: donderdag 11 Februari 2010 15:51
hallo nou ik heb mijn loon van december nog niet eens ontvangen groetjes sandra |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk