1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

pgb begeleiding in dagdelen/en verblijf tijdelijk

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 05 Februari 2010 14:25
Hallo,

Ik heb pgb voor een half jaar tot en met april maar nu pas de beschikking binnen.
ging in vanaf nov maar heb al die maanden niks kunnen onderneme omdat ik nog niks wist.
Wat kan ik hiernu nog mee.
en wat kan ik er zoiezo mee kan ik nu ook opvang bij mij ouders of een vriendin hiervan betalen of moet het echt een logeerhuis zijn.en kan dat nu nog voor voorgaande maanden.
wil graag wat ontlasting,maar heb nog wat moeite met logeerhuis
wie kan mij indeze moeilijke materie wat verder helpen.
Geplaatst: donderdag 08 April 2010 23:01
Hoi, TV kun je je pouders van inhuren.
Ze moeten het bedrag wel opgeven aan de belasting. Dus het bedrag wat je betaald is incl belasting die zij moeten afdragen. Als het te moeilijk is kun je het het SVB inschakelen. Hier is een linkje:http://www.svb.nl/int/nl/ssp/index.jsp
Jij stuurt ze de rekening van je ouders en zij verrekenen de belasting voor hun en maken keurig een loonstrook. Schrijven het bedrag van je PGB rekening en maken het over aan de je ouders. De belasting wordt ook betaald dus geen omkijken en naheffing. Moet dan nog wel opgegeven worden bij de belasting aangifte. Op jaarbasis krijgen je ouders ook een jaaropgave Kan wel invloed hebben op huurtoeslag, en kan ervoor zorgen dat je minder zorgtoeslag krijgt omdat je meer inkomsten hebt. Het is tenslotte een betaalde baan.

Groetjes Jolanda :wink:

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.