klacht over een pgb begeleidster
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: woensdag 10 Februari 2010 19:24
10 februari 2010 Beste mensen, Bij mijn pgb begeleiding is onder meer sprake van meezoeken en meedenken naar andere woonruimte. Dat is in mijn situatie zeer moeilijk omdat ik enorm overgevoelig ben voor geluiden. Met mijn laatste pgb begeleidster, die zich speciaal met woonruimte bezighield, had ik de afspraak gemaakt dat het gaat om zoeken buiten de gebaande wegen. En dat woningnet hooguit een reserve mogelijkheid is. Afgesproken en contractueel vastgelegd is twee uur per week begeleiding. Welnu, in januari heeft zij zonder overleg met mij en zonder toestemming, dus geheel op eigen houtje, onder meer allerlei woningen bekeken. En over de eerste helft van januari presenteerde ze een factuur t.b.v. 19 uur! 14 uur meer dan normaal geldt in twee en halve week tijd. Daar komt nog bij dat ze in die weken uitsluitend met woningnet woningen is bezig geweest, geheel dus in strijd met afspraak. Is er iemand die weet waar ik een klacht kan indienen? Dan bij voorbaat hartelijk bedankt daarvoor. Profiel hans285. |
|
Matthijs |
Geplaatst: donderdag 11 Februari 2010 01:29
Beste Hans, Je kan denk ik het beste een klacht indienen bij de begeleidster zelf. Geef aan wat je contractueel hebt vastgesteld en dat dit niet de opdracht is die je haar gegeven hebt. Je kan dan onderling tot een oplossing komen of het op juridisch gebied met haar uitvechten. Zoals je het hier uitlegt hoef je haar die factuur niet te betalen, maar ben je haar enkel de contractueel vastgelegde uren verschuldigd (strict genomen ben je haar ook die niet schuldig omdat ze zich niet aan de onderlinge afspraken heeft gehouden, maar het zou m.i. te ver gaan om haar die uren te ontzeggen). |
Pim |
Geplaatst: donderdag 11 Februari 2010 07:31
Beste Hans, De klacht dient u allereerst te bespreken met de hulpverlener zelf. Mocht het zo zijn dat hulpverlener is aangesloten bij een beroepsvereniging en u vind dat de klacht onvoldoende naar tevredenheid word afgehandeld, dan kunt u naar deze beroepsvereniging toe stappen met uw klacht. Het is echter voor zelfstandig werkende hulpverleners niet verplicht om aangesloten te zijn bij een beroepsvereniging. Dan heeft u daarnaast geen mogelijkheden om uw klacht neer te leggen. Wel kunt u in zo'n geval het contract ontbinden en daarmee de samenwerking. Wat betreft de vergoeding: als u het zwart op wit heeft vastgelegd heeft u een sterke basis. U kunt dit dan aantonen. Als u dat niet heeft is uw positie heel wat minder sterk. Probeer het zeker eerst op een normale manier om eruit te komen, schrijf het desnoods eens uit. Komt u er niet uit kunt u bij Per Saldo om juridisch advies vragen ( http://www.pgb.nl ). Het is in ieder geval een vervelende situatie voor u. Tips voor het vinden van woonruimte: Kijk eens op de websites van Marktplaats, Speurders en Pararius. Heb ik zelf goede ervaringen mee. Helaas is het wel erg lastig om woonruimte te vinden in een geluidsarme omgeving. Wat mogelijk wel een optie is (maar helaas in veel plaatsen niet meer toegestaan om permanent te verblijven) zijn houten recreatiechalets. Eventueel is daarin ook de mogelijkheid te verwerken voor geluidsisolatie. Deze staan vaak losstaand, zijn voor een heel redelijke prijs te koop en soms te huur. Wilt u er meer informatie over? Vraag gerust even via een berichtje dan kan ik u gratis wat nadere informatie verstrekken. Hopelijk kunt u hier wat mee. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Rose |
Geplaatst: donderdag 11 Februari 2010 08:56
Dag Hans, - als je een contract hebt waarop duidelijk vermeld staat dat hulp voor 2 uur per week is vastgesteld en deze is ondertekend door beide partijen, dan is dit bindend. - als je zorgaanbieder erop staat dat je betaalt voor diensten waar jij niet om hebt gevraagd dan kan je contact opnemen met per Saldo. Daar is een speciaal team die deskundigheid heeft op dit gebied en je misschien verder kunnen helpen. - een andere optie is dat je MEE inschakelt om voor jou te bemiddelen/helpen (=gratis) Ik betreur het dat je, naast je dagelijkse beslommeringen, dit op je dak krijgt. Wel een goede waarschuwing om de volgende keer VOORAF duidelijk om een offerte te vragen: :idea: bv "wat kost het mij als je voor mij een passende woning gaat zoeken, hoe ga je te werk, enz." Op die manier kom je minder voor verrassingen te staan. groet + sterkte Rose Apon ACA Zorgmakelaar |
Geplaatst: vrijdag 12 Februari 2010 14:03
Beste Hans, Bespreek de klacht van het aantal uren met de hulpverleenster en vraag om aanpassing van de factuur. Je hoeft niet voor ongevraagd meerwerk te betalen. Als zij van goede wil is zal dit wel lukken. Je bent overeengekomen voor 2 uur per week, daar kun je je aan houden, tenzij zij in overleg met jou meer tijd heeft besteed. (2 uur begeleiding per week bij het vinden van heel specifieke woonruimte lijkt mij wel wat weinig, maar daar gaat het nu niet om.) Als je hierna niet met haar verder wilt dan kun je de overeenkomst beëindigen. Denk hierbij wel aan de opzegtermijn die je wettelijk hebt (een maand, zie je contract). Als je vindt dat zij niet op de juiste plek gezocht heeft moet je dit tijdens het zoekproces met haar bespreken. Je kunt niet weigeren te betalen nadat het werk is verricht. Gebruik de uren die je nog samen hebt constructief en spreek je uit naar elkaar toe, zodat dit voor jou en de begeidster goed is afgerond en jullie beiden goed verder kunnen. |
|
Pascale |
Geplaatst: dinsdag 27 Juli 2010 12:17
Hoi, ik heb ook wel eens een klacht gehad over een hulpverlener. Ik heb de naam bij Per Saldo gemeld. Die zijn bezig met het opzetten van een keurmerk. Als je naam bij hun op de "zwarte lijst" staat, dan krijg je dat keurmerk niet zomaar meer. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk