Over mee eten gesproken
Auteur | Bericht |
---|---|
Taco |
Geplaatst: woensdag 10 Februari 2010 21:29
Een vraag voor de zorgvragers: Gesteld, je hebt een begeleider nodig die jou, je partner of kind thuis helpt met het eten 's avonds. Eet deze begeleider dan een hapje mee, of neemt zij of hij zelf iets mee om te eten? Wat vindt jij en waarom? Natuurlijk moet iedere zorgvrager dit zelf weten, maar ben even benieuwd hoe men er tegen aan kijkt. |
Rose |
Geplaatst: donderdag 11 Februari 2010 09:10
Dag Taco, dat een begeleider/ster mee-eet hangt volledig af aan waar jij de voorkeur aan geeft. Ik kan me voorstellen dat, als de begeleidster alleen maar helpt bij het koken en daarna niet meer, zij/hij dan niet mee-eet. Mocht er sprake zijn van begeleiding ook NA het eten dan is het een beetje 'vreemd' en niet bevorderlijk voor de band als ze apart voor haar/zijn eigen maaltijd moet zorgen. Ik zou als ik jou was, dit met de begeleidster bepraten en proberen om er samen uit te komen. groet, Rose Apon ACA Zorgmakelaar |
Taco |
Geplaatst: donderdag 11 Februari 2010 09:27
Beste Rose, ben jij een zorgvrager? Er is een reden dat ik de vraag aan een ZORGVRAGER stel, want jij draait de situatie direct 180 graden om. |
Geplaatst: donderdag 11 Februari 2010 12:04
Hier eet de zorgverlener mee. Daarin hebben we een regeling getroffen..het zijn immers vijf avondmaaltijden die voor 1 persoon extra gekookt worden en dat kost toch ook geld, wat niet altijd haalbaar is extra te doen vanuit je prive-inkomsten. Onze regeling is mondeling overeen gekomen en houdt in dat zij 1 van de vijf avonden het eten aankoopt. De andere vier worden door mij bekostigd. Dit is een eerlijke situatie daar wij met vijf (als je haar mee telt) aan tafel zitten. Wat we eten is altijd in overleg met haar, immers het moet haar ook smaken :-) Deze regeling is eerlijk en duidelijk en zo maak je van kosten die je normaal ook zou maken (ervan uit gaand dat men 's avonds dus eet) geen onecht gebruik van je PGB. tevens is het heerlijk haar aan tafel te hebben..een extra hand voor de kinderen en gewoon gezelschap zijn wat mij betreft niet meer weg te denken (na acht jaar) Met vriendelijke groet, Mery |
|
Taco |
Geplaatst: vrijdag 12 Februari 2010 10:49
Dank voor de reactie, Rose en Mery. Komt zo ongeveer overeen met mijn idee. ZpZ, de topic mag verwijderd! |
Anne |
Geplaatst: zaterdag 13 Februari 2010 02:54
Bij ons is het jaren zo geweest dat zorgverleners mee aten. Ik had hiervoor een aparte afspraak over de kosten die dat met zich meebracht. Op de koelkast had ik een spaarpotje staan waar de zorgverleners naar eigen inzicht en vermogen een bijdrage voor het eten stopten. Bij ons was het toen zo dat de zorgverleners zowel hielpen bij het voorbereiden van het eten als na het eten mijn jongste twee kinderen hielpen met douchen en omkleden. en mij met PV. Hier werkte het perfect! |
Carla |
Geplaatst: woensdag 07 April 2010 10:55
Mee laten eten. Wat je zelf gewent bent te Eten |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk