therapie/hulphond.
Auteur | Bericht |
---|---|
Conny |
Geplaatst: donderdag 11 Februari 2010 16:33
:?: Beste PGB houders, Mijn naam is Conny, ik heb ervaring als senior begeleidster in de zorg en als ergotherapeut. Ik wil als zzper starten in het werken met de combinatie mens en hond. De hond wordt als middel ingezet bij ondersteunde en/of activerende begeleiding. Dit kan zowel bij kinderen als ouderen. Momenteel ben ik me hierin nog aan het oriënteren en om hier vorm aan te geven ben ik een marktonderzoek aan het doen. De ondersteuning en activiteiten wil ik gaan richten op de vragen/suggesties die jullie PGBhouders vast hebben. Voor mijn marktonderzoek heb ik een aantal vragen; -Wanneer het in een thuissituatie niet mogelijk is om een hulp/therapiehond in te zetten, geeft een bezoekhond dan uitkomst? Dus begeleider bezoekt met hond de thuissituatie en crëert een activiteit met hulpvrager en hond. -Is er behoefte aan ondersteuning bij de aanvraag van een hulp/therapiehond? Andere reacties zijn ook van harte welkom. Vriendelijke groeten, Conny |
De Zorgpartners BV |
Geplaatst: donderdag 11 Februari 2010 16:46
:D Hoi Conny, wat een leuk initiatief. In een eerdere zorg heb ik goede resultaten gezien bij een jongetje die autistisch is. Hij en de hond reageerden zo leuk op elkaar. Het is een zinvolle therapie waar nog weinig over bekend is en weinig wordt gebruikt. Veel succes Gerda Puister De Zorgpartners BV |
Gast |
Geplaatst: maandag 15 Februari 2010 09:11
Hier in Zuid-Limburg wordt er al veel gebruik van gemaakt. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk