1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

particuliere zorg

Auteur Bericht
Liesbet Geplaatst: donderdag 11 Februari 2010 20:06
Sinds enkele jaren werk ik als zelfstandig verpleegkundige. Mijn werk krijg ik via
een bemiddelingsbureau. Hier ben ik op zich redelijk tevreden over. Wat ik echter jammer vind, is het feit dat er door dit systeem wederom geld verloren gaat. Ik betaal het bureau en de klant betaalt het bureau, deze laatste ontvangt dus van twee kanten een bijdrage. Dit vind ik jammer voor de klant, en eigenlijk is dit ook niet mijn bedoeling van waar ik voor sta en wel, zo weinig mogelijk tussenstations, om zo, zo min mogelijk geld weg te laten vloeien. Dus mijn vraag is: "zijn er nog meer mensen geinteresseerd in een 12 of 24 uurs zorg. en willen zich hiervoor inzetten. Met het motto, zorg gaat altijd door."Ik woon in de omgeving van Eindhoven en wil een groep samenstellen om dit soort zorg te verlenen.
Wie heeft hier ervaring mee en / of interesse :?:
Groetjes Liesbet
Matthijs Geplaatst: zondag 14 Februari 2010 23:16
Hoi Liesbet,

Mooi initiatief! Ik ben geen verpleegkundige en woon best wel ver van Eindhoven maar ik herken je verhaal. Ik heb zelf jarenlang PGB-begeleiding geleverd via een tweetal werkgevers. Dat kostte de cliënt eerst 40, later 50 euro per uur waarvan de helft in het bedrijf achterbleef. Om onder andere die reden ben ik anderhalf jaar geleden zelfstandig verder gegaan. Het kost me een hoop tijd om cliënten te werven maar ik vind het de moeite zeker waard. Cliënten betalen mij nu 27,50 per uur plus reiskosten, en dat is toch een stukje vriendelijker. Zelf ben ik er qua netto opbrengsten iets op vooruitgegaan zelfs, maar daar staat tegenover dat ik veel extra uren maak voor administratie en werving. Maar waar het me om gaat is dat het PGB daadwerkelijk voor begeleiding wordt ingezet en niet voor het onderhouden van een duur bedrijf.

Mocht je initiatief geen gevolg vinden, dan kan je altijd nog overwegen om een dergelijke stap te zetten.

Veel succes!
Geplaatst: maandag 15 Februari 2010 13:31
" Ik betaal het bureau en de klant betaalt het bureau, deze laatste ontvangt dus van twee kanten een bijdrage".

In de makelaarswereld is dit streng verboden en wel met een goede reden:
Het moet altijd duidelijk zijn in wiens opdracht en belang er gewerkt wordt.
Je kunt nu eenmaal geen twee heren dienen.
Liesbet Geplaatst: dinsdag 16 Februari 2010 21:27
Bedankt voor je reactie, MWolthers. Had ik nog een vraagje; hoe kom jij aan je pgb klanten?
Heb je er diverse of heb je ook 12 en/ of 24 uurs zorg. Het nadeel namelijk met een of twee klantjes per dag is dat je daar mee onvoldoende inkomen hebt.
Zeker bij pgb klanten die voor ADL-zorg gaan, die willen toch ongeveer op hetzelfde tijdstip zorg krijgen. Kun jij het zo regelen dat je er zo'n 4 per dag deel hebt.
En een vraagje voor dhr/mw Wehkamp. Zijn er of jij weet dan voor bemiddelingskantoren ook bepaalde wettelijke regels en zo ja waar kan ik die vinden. Ik ben namelijk met wel meer regeltjes van dit bureau niet helemaal eens, en wil me dus volledig ervan los maken.
Geplaatst: woensdag 17 Februari 2010 14:45
"Zijn er of jij weet dan voor bemiddelingskantoren ook bepaalde wettelijke regels en zo ja waar kan ik die vinden."

Er is wetgeving voor arbeidsbemiddeling. Uitzendbureaux berekenen ook eenzijdig provisie.
Mijn indruk is, dat de PGB bemiddelingsbureaux in een grijs gebied opereren en misbruik maken van de mogelijkheden van de regeling hulp aan huis en ZZPers.
Annet Geplaatst: woensdag 17 Februari 2010 17:11
Dag Liesbet,
Ik heb al eerder iets over bemiddelingsbureaus op dit forum gezet, waar ik veel reakties op heb gehad. Ik ben vorig jaar april begonnen als zzp'er en heb 1 cliënt via een bemiddelingsbureautje die maar €4, vraagt per uur, dus dat is redelijk.
Ik heb vanaf het begin genoeg werk gehad omdat ik veel zelf aan de weg getimmerd heb. Daarnaast zat ik in een team zzp zorgveleners. Nu heb ik een cliënt die ook uitbreiding zorg nodig had en kan ik putten uit o.a. dat team. Er staat nu een team van 8 zorgverleners op een cliënt. Naast zorg verlenen onderhoud ik contacten met familie, coördineer en organiseer. Als een andere zorgverlener weer een collega nodig heeft vraagt ze mij. Dat is dé manier want je kent elkaar. We moeten meer naar een soort samenwerkingsverbanden want we hebben elkaar hard nodig en voor de cliënt hoeven er geen bemiddelingskosten betaald te worden. En de zorg kan er alleen maar beter door worden want we hebben af en toe ook overleg-casusbespreking. En sommige bemiddelingsbureaus hebben helemaal geen verstand van zorg verlenen, alleen van administratie. Lex Tabak is ook bezig met coöperatie-samenwerkingsverbanden. Googel daar maar eens op.
Ik woon helaas voor jou in Driebergen.
Blijf veel investeren en geloof in jezelf, volg een cursus marketting - werken in de zorg bij de k.v.k., neem je werk serieus, dan kom je er wel.
Groet, Annet Mos
Matthijs Geplaatst: donderdag 18 Februari 2010 00:57
Dag Liesbet,

Mijn klanten vind ik op twee manieren: Via mond op mond reclame en via internet. Gewoon vrienden, familie, kennissen vertellen wat je doet; het is sowieso best interessante gespreksstof en vaak weten mensen dan wel weer iemand die zorg nodig heeft (in mijn geval gezinnen met autistische kinderen en/of kinderen met AD(H)D). Als je al cliënten hebt geven ouders je naam vaak door.

Verder is het nodig om te zorgen dat je goed vindbaar bent. Een website bouwen (zoek maar eens op "Zorg voor Geluk" voor mijn website), jezelf aanmelden bij bedrijvengidsen, sociale kaarten en vooral sites zoals deze. Een professionele uitstraling door vaste routine, een degelijk standaardcontract, vaste vormgeving, visitekaartjes en een brochure zijn ook belangrijk maar dat geldt denk ik voor elke ZZP'er.

En dan maar gewoon actief werven; veel reageren op allerlei hulpvragen en zorgen dat je gevonden wordt. En netwerken; strooien maar met die visitekaartjes!

Mijn werk bestaat echter ook uit korte dienstjes, variërend van 2 uur, wat mijn vaste minimum is, tot 5 uur per keer en in vakanties of bij ziekte soms een keer een hele dag. En ik bied ook tijdelijk verblijf aan waarmee ik een hoop uren ineens maak, maar dat is zeer moeilijk van de grond te krijgen vind ik. Voor mij is het grootste probleem dat mijn doelgroep naar school gaat. Tijdens schooluren heb ik dus weinig werk, en zo maak ik doorgaans zo'n 25 uur per week vol inclusief de voorbereidings- en administratie-uurtjes die ik dus vaak in de schooluren maak. Dat zou iets meer kunnen worden als ik vaker 's avonds zou werken, maar twee avonden per week vind ik wel genoeg. Financiëel is het niet echt vetpot, maar ik kan er prima van rondkomen en dat is voor mij goed genoeg voor het mooiste werk ter wereld!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.