1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Zorg door partner van vader

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 13 Februari 2010 14:17
Mijn zoon van 9 heeft ADHD, PDD/NOS en is qua PGB mede geindiceerd voor Ondersteunende begeleiding en Activerende begeleiding.
Naast diverse hulp/zorgverleners en zorgweekenden heb ik voor mijzelf een zorgcontract Inwonend familid afgesloten.
Mijn vraag is of ik ook een "arbeidscontract zorgverlener" af kan sluiten voor mijn partner (woonachtig op hetzelfde adres) die veel tijd kwijt is aan de zorg voor mijn zoon? Mijn partner is overigens niet de moeder.
Ad Geplaatst: zondag 14 Februari 2010 11:19
Beste Aaron,
Volgens mij, ben zelf ook budgethouder, heb je het recht om als budgethouder alle benodigde zorg in te kopen die passen binen de indicatie en de zorgsoorten. Hoeveel zorgverleners je daarvoor inkoopt doet er niet toe. Dit mogen er één zijn maar ook vijf indien wenselijk. En dat kan iedereen, ook de familieleden zijn. Wel moet je met de individuele zorgverleners een zorgcontract afsluiten en de individuele zorgverleners moeten de ontvangen beloningen opgeven aan de fiscus (maar dat zul je wel weten).
Dus de het antwoord op je vraag is: Wanneer zowel jij als je partner een zorgovereenkomst "met familielid" met de budgethouder afsluiten is dit zonder meer mogelijk.
groet en succes,
Ad.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.