studenten willen echt graag werken en u betaalt weinig!
Auteur | Bericht |
---|---|
Stichting Zorgstudent |
Geplaatst: maandag 15 Februari 2010 12:55
Inmiddels heb ik al meer dan 10 jaar ervaring als directeur studenten uitzendbureau en weet hoe het gaat met huishoudelijke hulp bij instellingen. Er is altijd een tekort aan personeel en er is geen geld. Studenten willen dolgraag voor €10,00 per uur "WIT" wekelijks bij u huishoudelijke taken verrichten alleen krijgen ze de kans niet omdat instellingen ze geen dienstverband aanbieden. Natuurlijk heeft de student af en toe een tentamen dus dan lukt het niet om te werken maar over het algemeen zijn onze PGB clienten erg tevreden omdat het studenten zijn die ook later willen werken in zorg, De meeste zorgstudenten werken achter de kassa bij de albert heijn of in de schoenenwinkel en dat verdient echt niet zoveel. Ik ben het project zorgstudent opgestart om studenten de kans te bieden meer ervaring op te doen in de zorgsector. Ik hoop dat veel PGB houders ingaan zien dat studenten prima werk afleveren en echt leuk zijn! |
Anne |
Geplaatst: woensdag 17 Februari 2010 07:51
Mijn ervaring is toch echt anders. Ik had eerst studenten hier werken als huishoudelijke hulp en ik betaalde meer dan die 10 euro per uur daarvoor!! Maar zodra bekend werd dat er ook vraag was naar begeleiding van kinderen (met bijv. ASS, ADHD en dergelijke problematiek) was ik deze studenten kwijt, omdat ze dat én leuker vonden én ze konden er meer mee verdienen. Op dit moment ben ik al meer dan een maand op allerlei verschillende plekken op zoek naar iemand die mijn huishoudelijk hulp kan gaan vervangen. Het is tot op heden niet gelukt! Ik wil het liefst rechtstreeks iemand in dienst nemen (arbeidsovereenkomst) en er dus geen bemiddelingsbureau tussen, ook dat schijnt ineens heel lastig te zijn! |
Inge |
Geplaatst: dinsdag 02 Maart 2010 11:57