betaling zorgkantoor
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: dinsdag 16 Februari 2010 20:11
hoi kan mij iemand vertellen hoelang je ongeveer wacht op uitbetaling van het zorgkantoor nadat je de overeenkomst heb terug gestuurt? alvast bedankt voor jullie antwoord :D |
|
Geplaatst: dinsdag 16 Februari 2010 20:42
het uitbetalen van het budgetheeft niets te maken met de zorgovereenkomst. bel gewoon het zorgkantoor en vraag wanneer zij uitbetalen dat kunnen/moeten ze je vertellen. |
|
Geplaatst: woensdag 17 Februari 2010 21:24
hoi bedankt voor je antwoordt maar ik bedoel als je een contract krijg van het zorgkantoor waar je de bankgegevens en ibn nummer moet opsturen hoe lang duurt het dan nog? groetjes |
|
Elly |
Geplaatst: donderdag 18 Februari 2010 10:07
Het kan ongeveer 6 weken tot 2 maanden duren voordat het zorgkantoor het geld daadwerkelijk op de rekening heeft gestort. U krijgt echter wel met terugwerkende kracht vanaf ingangsdatum indicatie. U kan dus al wel afspraken gaan maken met zorgverleners. Indien u niet zelf kan 'voorschieten' is het raadzaam wel te overleggen met uw zorgverleners dat u pas kan uitbetalen als het zorgkantoor gestort heeft. Een telefoontje naar het zorgkantoor om te vragen wanneer zij denken te gaan storten kan nooit kwaad. |
Geplaatst: donderdag 04 Maart 2010 18:35
Mijn partner is nu al 3 maanden aan het wachten. Zelfs na veelvuldig contact met zorgkantoor. |
|
Geplaatst: vrijdag 05 Maart 2010 14:07
sommige zorgkantoren zijn volgens mij niet erg klantvriendelijk, waarom moet je 2 of 3 maanden wachten op het geld als de CIZ indicatie binnen is ? Ik zou willen dat de PGB regeling centraal uitgevoerd werd, ipv door 32 verschillende zorgkantoren zodat iedereen gelijk "behandeld " word. Functie zorgkantoor * Nederland telt 32 zorgkantoren die elk in een eigen regio de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ, voor langdurige zorg) uitvoeren. Zij hebben alle een budget, toegekend door de toezichthouder, de Nationale Zorgautoriteit. * Deze NZA verdeelt de circa 23 miljard euro die in de AWBZ omgaat op basis van de verwachte zorg, die relatief goed voorspelbaar is. Het zorgkantoor is gelieerd aan de grootste zorgverzekeraar in de regio, maar werkt zelfstandig. Het stemt vraag en aanbod in zijn regio zo goed mogelijk op elkaar af, en koopt zorg in bij aanbieders – verpleeghuizen, thuiszorg en dergelijke – waarmee het afspraken maakt over prijs en ‘productie’ (aantal cliënten). |
|
Geplaatst: vrijdag 05 Maart 2010 22:36
NZa: service zorgkantoren moet beter 17-02-2010 Consument krijgt te weinig ondersteuning in zoektocht naar zorg De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) vindt dat zorgkantoren hun service aan individuele consumenten en afstemming met andere partijen moeten verbeteren. Op dit moment worden consumenten te weinig ondersteund door zorgkantoren in hun zoektocht naar zorg, zo blijkt uit het onderzoeksrapport ‘Wie helpt de consument’. De NZa vindt dat zorgkantoren hun informatie aan consumenten over het zorgaanbod en het verkrijgen van een indicatie moeten verbeteren. Ook de samenwerking met gemeenten, hulp en uitleg aan kwetsbare groepen bij het aanvragen van een indicatie en het initiëren van ketenoverleg met andere partijen zijn voor verbetering vatbaar. Jaarlijks brengt de NZa de prestaties van alle zorgkantoren afzonderlijk in beeld. De NZa gaat de zorgkantoren voortaan scherper beoordelen op hun serviceniveau. Ook constateert de NZa dat de rol van cliëntondersteuner met name in de V&V en GGZ-sector niet goed geregeld is, noch bij de zorgkantoren, noch bij andere organisaties. De NZa adviseert de minister dan ook om te onderzoeken of zorgkantoren/ zorgverzekeraars in de toekomst de rol van cliëntondersteuner op zich kunnen nemen. bron: http://www.nza.nl/publicaties/nieuws/NZa-service-zorgkantoren-moet-beter/ |
|
Geplaatst: woensdag 24 Maart 2010 10:43
Beste forum, Ik heb sinds Feb 2010 mijn aanvraag opgestuurd met alle bewijzen aan het zorgkantoor. Ik wacht nog steeds op een beschikking van hun. Wie kan mij vertellen hoe lang het duurt? En ik vraag me af als je maar een indicatie voor 4 maanden hebt, krijg je dan alles in 1x uitbetaald of in termijnen? Alvast bedankt ;) |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk