kleinschalige particulier woonzorg voorziening.
Auteur | Bericht |
---|---|
Pieter |
Geplaatst: woensdag 17 Februari 2010 19:52
Hallo,wij zijn ons al enige tijd aan het orienteren om een kleinschalig particulier woonzorg voorziening te starten voor demente ouderen(8a10 bewoners) in de omgeving van Heiloo(NH). Ik ben benieuwd of meer mensen met dit idee rond lopen of al in een vergevorderd stadium zijn.Ik ben benieuwd naar jullie ervaring en ideeen. mvg Pieter Schotsman. Alkmaar. |
Mavis |
Geplaatst: donderdag 18 Februari 2010 17:00
Hoi Pieter, Ik kan je jammergenoeg niet verder helpen, omdat ik zelf ook vragen heb! Bv, of je voor een kleinschalige woonvoorziening een awbz erkenning nodig hebt. Of dat mensen het ook kunnen financieren vanuit pgb. Wie weet meer? |
Pieter |
Geplaatst: donderdag 18 Februari 2010 19:41
Op je vraag die je stelt kan ik je antwoord op geven.Indien je clienten aanneemt met een pgb heb je geen awbz erkenning nodig.Deze zorg wordt betaald vanuit de pgb en de hotelmatige diensten worden betaald uit eigen middelen.Neem je clienten aan met een reguliere indicatie dan ben je wel verplicht je aan te sluiten bij een HKZ gecertificeerde organisatie bv een thuiszorg organisatie. |
Pim |
Geplaatst: donderdag 18 Februari 2010 21:59
Een kleinschalige woonvorm is zeker mogelijk om te laten financieren middels PGB (de zorg althans) en de huur te laten voldoen vanuit een uitkering. Wel heeft het heel wat meer voeten in de aarde dan gewone begeleiding. Thomashuizen zijn goede voorbeelden van de mogelijkheden voor wonen met PGB en bijna een op een vergelijkbaar met de door u op te zetten woonvorm. Helaas zijn er ook heel veel obstakels die zij hebben moeten overwinnen. {deleted by moderator: commerciële links zijn niet toegestaan} Vraag naar hun ervaringen en tips en trucks. Het is aan te raden dit te regelen via PGB daar de WTZi toelatingseisen en het gehele traject dat nodig is om deze erkenning te krijgen (traject tussen de 10 en 24 maanden!) en daarmee Zorg in Natura te mogen leven naast ontzettend veel tijd ook veel rompslomp met zich mee brengt. Verder is een WTZi erkenning ook een streep door ondernemerschap omdat er geen winst gemaakt mag worden. Als ik het goed heb was er enige tijd geleden een stukje in de tvserie Moderne Zorg over kleinschalige wooninitiatieven voor mensen voor mensen met dementie. http://www.modernezorg.tv Er bestaat daarnaast een zeer informatieve website specifiek gericht op het opzetten van kleinschalige wooneenheden voor mensen met dementie http://www.wonenmetdementie.nl/ Hopelijk heeft u wat aan de informatie met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk